zondag 22 maart 2015

Wijven en gemiste kansen

Was het me begin van de week toch ineens lekker weer, goed over de twintig graden. Dus tijd voor de eerste bbq van 2015, dat deed niet alleen ons maar ook de slager plezier, entrecotje, coteletje. Heerlijk in de late avondzon, sprankelend wijntje.
Andere dag mist, dus niks zonsverduistering, twas zo al somber genoeg.
Na vlees krijg ik altijd trek in vis, lekkere vis, echte vis, niet gekweekt in verweggistan. Dat was donderdag geloof ik, maar vrijdag kan ook. Er was weer goed weer voorspeld, dus hup naar de kust. Le Crotoy, de baai van de Somme.
Het was niks niet mooi weer, veel mist, heel erg laag water, zeg maar gerust extreem laag. Dat was leuk voor Iona die daverde over het strand en joeg met groot plezier elke meeuw op die ze maar zag, anders dook ze wel in een mui. Kortom ze speelde niet alleen voor zeehond, ze rook er ook naar.
Er zijn daar een paar viswinkels, wij nemen altijd de kleinste. Daar komen niet van die bekakte madammen voor drie garnalen en twee mosseltjes. Ik wou net vragen heeft U .... toen ik zag ze al zag liggen, twee grote vette grieten !!! barbues, op z'n Frans !! 1.3 kilo !!
Die vlogen naar binnen 's avonds, ook met een sprankelend wijntje, naturellement.
Zie ik gisteravond op het journaal dat er aan de Franse kust na een heftig laag water er een enorme springvloed geweest is.
Heb ik weer.
Geen zonsverduistering, geen springvloed .... maar wel lekkere wijven .... mij hoor je niet klagen



8 opmerkingen:

Athy zei

Als je vlees en je vissen net zo sappig waren als je schrijven, dan loopt bij de gedachte aan al dat heerlijks het water al in mijn mond.
En dan een bbq in de voorjaars avondzon. Heerlijk!!!

martin zei

Helemaal zo gek niet dat leven in Frankrijk.

simon korving zei

Athy: vis, vlees, bbq .... dat er nog veel van zulke dagen mogen volgen ! ;)

simon korving zei

Martin: tis af en toe wel behelpen natuurlijk ;)

aadverbaast zei

Goed gedaan. Die lente en zomer kunnen nu eigenlijk al niet meer stuk!

simon korving zei

Jaja: en het is vis EN vlees

blutch1 zei

Over de 20 graden, wat een mazzelaar. En dan nog die visjes. Ik ruik ze al, heerlijk.

simon korving zei

goed he Blutch: ze gaan er in als koek ;)