vrijdag 20 maart 2015

Blij van je stoel

Gisteren dikke envelop van het franse ministerie van financien in de brievenbus.
Een bekeuring !!! Oei, dan zeg ik allemaal lelijke woorden, in het nederlands en in het frans !!
45 euro.
45 euro voor, na correctie, 1 kilometer te hard te hebben gereden; nog meer lelijke woorden.
Het klopt, de datum, de tijd, ik was daar, ik reed daar
Ik scheld alle fransen weer helemaal stijf; want er zitten ook nog allerlei formulieren bij waar ik natuurlijk helemaal niks van snap.
Betalen zal wel weer een ramp zijn, zo'n franse betaalramp.
Voorzichtig tik ik zojuist een vermeld nummer van een site op de computer in.
Tadaa, een nederlandse site van de franse overheid, een kind kan de was doen.
Hoepla, plingplong, binnen drie seconden ben ik 45 euro kwijt.
Geweldig ...
Ik ga zo meteen weer eens lekker een stukje scheuren op de snelweg !!

6 opmerkingen:

Athy zei

Laat mij raden, je had zo'n lekkere camion voor je op een binnenweg en wilde alleen maar even de verloren tijd inhalen??

simon korving zei

haha gewoon planken, met 1 km ;)

martin zei

Met de nauwkeurigheid van de meetapparatuur is ook niks mis.

simon korving zei

soms klopt er iets in Frankrijk Martin ;)

blutch1 zei

Wees blij dat het een Franse bon was, veel goedkoper dan een Nederlandse. En trouwens, die Franse bonnen zien er veel mooier uit dan de Nederlandse. Zou er zo ¢45 voor over hebben.😉

simon korving zei

zal ik de vis er mee inpakken Blutch ;)