maandag 20 oktober 2014

Afscheid

De mevrouw van het weerbericht heeft het er al dagen over. Er komt een 'tempète' aan, hier bij ons, morgen. Een storm van heb ik jou daar. Windstoten, slagregens.  Het zijn restanten van de orkaan Gorganzola, die huishield op de Bermuda's.
In Nederland heet zoiets, een herfstinfarct, dan ligt heel NL plat, bladeren op de rails, dus geen treinen, heel NL in de file, langdurig in het journaal.
Hier bij ons, in Pas de Calais. Tja, hoe zal ik het noemen. 't Is nog steeds lekker, graadje of 18 nu, overdag iets van 21 geloof ik. Voor het eten nog een wijntje buiten.
Maar het zit me toch niet lekker, zo'n weerbericht, zo'n ouwe orkaan.
Dus neem ik alvast afscheid.
Want.
Als het op 300 kilometer afstand gaat waaien of nog erger onweren, valt hier de televisie al uit. En als die bui dichterbij komt ook de computer, de vaste telefoon (de mobiele doet het hier sowieso nooit).
Dus, donc, ergo, wij zijn van alles en iedereen verstoken, de buitenwereld, jullie, en al die andere mensen.
Oh ja de stroom kan ook nog uitvallen.
Er zijn nog 4 waxinelichtjes, zei Chris zojuist, en nog een halve zak frites. Die warmen we wel op, bij de open haard, zei ze er geruststellend achteraan.
't Is een beetje stil buiten, heel erg stil, Iona loopt onrustig door de tuin, ernstig donkere wolken boven de heuvels in het zuid westen.
Het is zover.
Wie weet, tot ziens, of zoiets

4 opmerkingen:

lebonton zei

hou je haaks ;-)

simon korving zei

Ton: als in een glas water ;)

kunstminnares zei

vooral goed kauwen...op de patates

simon korving zei

tis nie anders, zelfs zonder mayo