donderdag 3 april 2014

Kolere ... en de meidoorn bloeit

Twas weer eens een ochtendje stoom uit de oren.
Al zeker 4 weken bezig een code van de KPN te krijgen. Telkens een toezegging van toezending en terugbellen. Forget it. Raakte dat mens aan de andere kant een beetje geirriteerd. Héla hola jongedame, ik denk dat ik alle reden heb om @$%&*.
Toen de makelaar aan z'n colbert getrokken. Wanneer horen we nog eens wat over de voorlopige koopovereenkomst. Eh yes eh oui. Nou .. non dus. Niks horen. Ah .. volgende week @$%&*
Al vijf dagen geleden onze contactjuffrouw bij de bank een mail gestuurd, wanneer .... Eh ... very busy. Lundi okay? @$%&*
Al drie keer tandarts gebeld voor de zere kies van Chris. Zo ook vanochtend ... eh .... helemaal vol ....15 april .... @$%&*
Bij de zesde tandarts ... bingo! over een uur kunt u komen. Ik sta van de grond op en ga weer op mijn stoel zitten en vraag haar het te herhalen. Moeten we ons nog haasten ook ... vijf dorpen verder.
Stationsbuurt, grauw, guur en somber. Twee haveloze mannen hangen in het raamkozijn van de tandarts en kijken ons vorsend aan. Een grote eiken deur zwaait open, komt een man naar buiten. Komt u voor de tandarts? Wacht ons antwoord niet af en zegt: bon courage. We slikken allebei, Chris iets meer dan ik.
In een donkere hal zoek ik naar een bordje en bel aan. Een allerliefste assistente doet open. We zuchten allebei, ik iets meer dan Chris.
De tandarts is een jongeman, heeft al zijn tanden nog, is joviaal en legt alles uit. Fotootje, kuurtje, volgende week terug, en dan ... krak. We slikken allebei, Chris beduidend meer dan ik.
Als troost naar de plantjeswinkel. kofferbak vol.
Op de terugweg naar huis zien we knettergele koolzaadvelden en aan de bosrand de bloeiende meidoorn.
Kolere ... stoom uit je oren ... zo mooi.

7 opmerkingen:

DagEnDauw (Dauw) zei

Simon ... inderdaad, zo mooi.
Aan Chris; courage gewenst met die tand ;-)

simon korving zei

HaDauw(en tevens Dag); mooi he die kleuren temidden van 1000 groentinten; dank voor Chris;-)

Marthy zei

Als troost naar de plantjeswinkel, dat vind ik nou zo lief. Zou bij mij ook werken

simon korving zei

klopt marthy werd ook gewaardeerd behalve mn portemonnee ;-)))

blutch1 zei

Wat was die krak? Zakte de tandarts door de vloer, viel die vent buiten op de vensterbank door het raam, brak jouw hart vanwege die assistente?

simon korving zei

bij wie is het nou altijd lente ?? ;-)))

Anne zei

Ha, je was op dreef!