maandag 29 juli 2013

Leven in Frankrijk: Camping gezocht, camping gevonden

De ochtend kriekte nog toen ik de auto stond in te pakken. Gekwak, getik en een bonjour klinkt er opeens achter mij. Oude buurman Bernard loopt met zijn ganzen door het straatje, in zijn hand een lange stok waarmee hij de waggelende beesten dirigeert.
Bernard altijd in voor een nieuwsgierig praatje op een ochtenduur wat nou niet bepaald het mijne is.
Wat ben je aan het doen?
Hrmpff ... We gaan kamperen Bernard, een weekje, een beetje naar het zuiden.
Moet je daar doen? Is het hier niet goed dan? Jij houd toch zo van Pas de Calais, he?
Het is anders jongeman, plaag ik hem. Ik ga contact onderhouden met m'n doelgroep, voeling met m'n achterban.
Bernard krabbelt eens onder zijn pet.
Ik schrijf toch korte verhaaltjes, nou die worden gelezen en nu ga ik die lezers eens opzoeken. Sterker nog ik ben zelfs uitgenodigd. Helemaal in de Mayenne.
Is dat ook Frankrijk vraagt hij, ligt zeker onder Parijs. Doe ze de groete ... en weg gaat hij met drie ganzen achter hem aan.

Een goede week later zijn we weer terug.
Zo globetrotter ... hoe was het?
Hrmpff ... Ik barst los. Geweldig man. Ik werd als een vorst ontvangen. Het was van, ga zitten, wijntje, biertje, een welkomstdiner. We kregen de mooiste plek op de camping, de ruimste met een grandioos uitzicht. 's Morgens werden de croissantjes aan de tent gebracht. Niets was te veel. De andere campinggasten waren wel wat jaloers tot dat ze hoorde wie ik was, of eh, ben.
Gewoon een overloper uit het Noorden dat ben je. Ga je nu daar een huis kopen, he?
Bernard, hier is toch het allermooiste, en wat moet ik zonder jou.
Volgend jaar weer ergens anders naar toe. Ik heb lezers met chambre d'hote, nog wel meer met een camping, kleine kasteeltjes, over tout le pays, so to speak.
En waar was je nu dan?
Op Camping la Maillardiere ...... in Alexain in la Mayenne

6 opmerkingen:

fulps zei

Kwestie van "thuis best", rijmt op oost west maar kan net zo goed slaan op noord zuid.

kuifjesimon zei

Helemaal juist Fulps, ook mijn kompas heeft vele streken !!;-)

Fran├žois Labarbe zei

Het is zo te lezen goed toeven bij Hans & Niesje op de mooiste plek van de Kampieng. Was je er met de tent of met de sleurhut?

elly schuurman zei

U bent altijd welkom, heer Simon.

kuifjesimon zei

Fran├žois: ik frommel met het grootste gemak mijn lijf in een tentje !!

kuifjesimon zei

Kijk Elly hier houd ik nou van ;-))