dinsdag 9 april 2013

Leven in Frankrijk : Gladde benen

Het was vorig jaar zomer. Zo'n piepklein gehuchtje in de Provence, heel ver weg van de snelweg.
Bij ons in het dorp is het rustig, maar in dit gehucht is het gewoon stil, heel erg stil. En dat is lekker, heel erg lekker.
Die dag hadden we een paar eeuwenoude dorpen bezocht, een museumpje.
Loom zaten we op de warande van de gehuurde gite met een eenvoudig hapje van enorme omvang. Alleen de vorken waren hoorbaar.
De avondzon kleurde het dal rood. We klonken met de glazen en staarden.
Stil was het. Ook bij de buren, een Frans echtpaar.
Het werd langzaam donker. Wij deden de waxinelichtjes aan, de buren een kaars.
De kerkklok beierde dat het tien uur was. We zuchtten en luisterden naar de krekels, zagen een vleermuis en hoorden een uil in de verre verte.
Niets, niets dan stille rust.

Gebrom, ineens een zacht gebrom.
Geen beest, geen krekels, geen verdwaalde auto.
Het hield maar aan, was irritant geworden.

Ik moest toch naar binnen voor een nieuwe fles. Vanaf het trapje kon ik een stukje tuin van de buren zien. In hun kaarslicht zag ik een grote kabelhaspel uitgerold en de buurvrouw in een half opengeslagen badjas.
In lome halen haalde zij een tondeuze over haar benen.
Gracieus, heel gracieus.
Haar man keek vanuit de deuropening toe.
Even later was de kaars uit.

18 opmerkingen:

ongerijmd zei

en toen weer stille rust?

Prachtig zoals jij die sfeer beschrijft, ik was er bijna bij.

fulps zei

Man, wat een schrijftalent, heb even zitten genieten.

kuifjesimon zei

Hennie: in stille rust gebeuren de mooiste dingen ;-))

kuifjesimon zei

Fulps: ..... bloozzzzzz

Ragfijn zei

... een oogwenk later de kaars er in ...

kuifjesimon zei

DagRag: het was een fluweelzachte nacht ...

lebonton zei

was het een stompje?

elly schuurman zei

En ik was gisteren ietwat beschaamd bij het onverwachts tegen het lijf lopen van een paar sexy zomer schoentjes, terwijl mijn benen dus ook nog in wintervacht waren. Ik voel me gelijk een stuk beter.

kuifjesimon zei

Ton: kmoest hard lachen om je reactie !!

kuifjesimon zei

Elly: heb je niet van die vreselijk opwindende pantykousjes ? :-)))

Marthy zei

Heb dit nog nooit hoeven doen, gladde benen van mezelf, maar hoe jij het beschrijft, heerlijk. Vooral die haspel, die doet het bij mij!

kuifjesimon zei

Marthy: kan de man er morgen zijn grasmaaier aanhangen ;-))

elly schuurman zei

Ja Simon, van die dikke vlees kleurige! hahahahaha

kuifjesimon zei

Elly: al helemaal geintegreerd in Frankrijk: beetje laten afzakken die kousen en een bloementjesjurk ;-))

DagEnDauw (Dauw) zei

Een schilderij van Degas is er niets tegen...

kuifjesimon zei

DagDauw: ... apres le bain ... !!

Rosa Pluimhaar zei

Subtiel beschreven Simon! Het geluid van het Franse voorspel.

kuifjesimon zei

Rosa: maar dan zonder haspel, por favor ...