dinsdag 12 maart 2013

Mijn God ..... DESIGN

Loop ik me daar toch een partij te genieten in het kleine museum. De energie spat van de doeken af, grote doeken. De kunstenaar houdt van sombere kleuren, net als ik. De lucht lijkt hij wel met teer te hebben aangezet. Brede touches. Een licht tintje verrraadt dat ergens de zon moet schijnen achter daverende wolkenpartijen.
Ik zuig het op en wil naar het volgende doek lopen.
Ik loop langs een raam en kijk onwillekeurig naar buiten. Ik zie een strak wit gebouw met ruime raampartijen. Een groot bord in de tuin met daarop: Design en dan een naam, alles in speelse kleuren, zo uit de computer.
Achter een raam zitten twee mannen aan hun buro, tegenover elkaar, elk achter een beeldscherm. Het zijn keurige vijftigers, in dito licht blauwe overhemden en dito stropdassen. Niks hips aan. Zij turen naar hun beeldscherm. Een van hen is linkshandig en reikt de ander een pen aan, vervreemdend beeld.
Ik zie niks van design. Alhoewel op een kast staan veelkleurige dingen, dat zal het dan wel zijn. Gadgets ... van die dingen, meestal van plasctic, waar je een godsvermogen voor betaald en die nergens toe dienen. Maar je kunt niet zonder in bepaalde kringen.
Die twee mannen bedenken natuurlijk dat spul, bedenk ik mij ... ik vind ze eigenlijk een beetje zielig, zoals ze er bij zitten. Boven zit natuurlijk de directeur. Vast heel trendy gekleed. Vast een heel trendy zwarte auto met vier uitlaten. Hij lacht vast en zeker zijn lul uit zijn broek met al die kopers.
Hé, de deur gaat open. Er komt en jongedame naar buiten. Bontlaarzen en bontmuts. Haar open jas laat een half blote buik zien; in haar navel glimt iets. In haar handen heeft zij twee kleine apparaatjes. Op de ene tikt ze driftig met haar vingers, aan de andere zit een draad die naar haar hoofd gaat.
Haar jas bolt achter haar op.
Er waait een meer dan ijzige wind, min twaalf
en dat is geen design

19 opmerkingen:

François zei

Heren in blauw? Toch niet het politiebureau?
Vreemd eigenlijk, bij mij is denk ik niets design maar het dient wel allemaal ook nergens toe... wellicht behoor ik ook tot bepaalde kringen ;)

Met min twaalf naar een museum... toch niet een openluchtmuseum mag ik hopen

kuifjesimon zei

François: jij behoort toch niet tot de 'blauwe kringen"?;-), alhoewel de temperatuur ....

François zei

Velpse kringen Simon, een beetje flets blauw ;)

aadverbaast zei

feuteu's?

Anoniem zei

Good day! I could have sworn I've been to this site before but after browsing through a few of the posts I realized it's
new to me. Anyhow, I'm definitely delighted I stumbled upon it and I'll be
book-marking it and checking back often!

Feel free to visit my page ... propertywide.co.uk

kuifjesimon zei

FRançois: un peu bleu ...

kuifjesimon zei

Aad: nee, ik keek naar schilderijen ;-))

DagEnDauw (Dauw) zei

Stilleven met beeldscherm en stropdas in cool blauw =)
Knap ge'stil'eerd Simon.
Eerst geschetst met Bic?

kuifjesimon zei

Zo'n mooie doorzichtige achtkantige met bovenop éen klein afgeplat blauw bolletje ... is dat dan ook design ? ;-))))

svara zei

Ik ben benieuwd naar haar kapsel en de kleur lipstick

kuifjesimon zei

Svara: geheel conform de laatste glossies ;-))

elly schuurman zei

k heb de laatste tijd even niets gevats te zeggen op je stukjes, zit met een hoofd vol B&B design, maar ben er wel!

Flip Roodnat zei

Ik ga graag mee met Elly Schuurman.

kuifjesimon zei

Ha Elly, heb je site gezien, jij/jullie gaan als een speer. Mooie site. Groet vanuit het siberische noorden.

kuifjesimon zei

Flip: 's kijken wat er vandaag te designen valt ... kwa ... dinges

elly schuurman zei

t sneeuwt hier nu ook..... niet verder vertellen he??

Anoniem zei

I simply couldn't go away your website prior to suggesting that I actually loved the usual information a person provide to your guests? Is gonna be again ceaselessly to check out new posts

Review my site :: homepage here

kuifjesimon zei

Elly: die staart van maart roert zich overal ;-))

Anne (Frl.) zei

Ik zie toch wat opmerkelijke overeenkomsten tussen deze directeur en jouw boerman Olivier...