dinsdag 27 november 2012

Leven in Frankrijk: Simeon ten Holt schalt .....

De boxen van de stereo thuis hebben te weinig vermogen.
Wel genoeg voor mij, maar niet voor het hele dorp.
Ze moeten het horen.
"Canto ostinato"
Ik moet het delen, iedereen moet het horen.
Er zijn vast wel ergens hele grote boxen te huur.
Die kan ik aan de kerktoren hangen en dan de ceedee afspelen
Dan waaiert de muziek over het dorp uit
Of ze boven op de heuvel plaatsen
dan galmt het door het dal
Of iemand moet het instuderen, eigenlijk iemanden
want op meerdere piano's klinkt het nog mooier

De tuindeuren staan open, ik draai de ceedee al voor de zoveelste keer
Ik probeer te lopen door de tuin, maar het lukt niet
Ik ga er bijna vanzelf van dansen
net zoals de Derwish-danser op het YouTube filmpje
Ik lalalala mee.

8 opmerkingen:

DagEnDauw (Dauw) zei

Jij weet mensen behoorlijk nieuwsgierig te maken Simon.
Je klinkt er zo euforisch over dat ik niets anders kan dan het stuk te gaan beluisteren.
Dank voor de tip

;-)

kuifjesimon zei

Er zijn diverse uitvoeringen Dauw, geniet ervan.
NB Simeon ten Holt is afgelopen weekend overleden.

fulps zei

Ik heb het -op verzoek- weleens op orgel gespeeld, een behoorlijk aantal luisteraars deelden mijn mening namelijk: "bagger", weer anderen hadden ervan genoten.
Over smaak, vermaak en liefde valt niet te twisten.

kuifjesimon zei

Tja Fulps, inderdaad die 'smaken'. bij mij staat het kippenvel op de geraakte snaar ;-)

aadverbaast zei

Mooi stuk! Op de kerktoren en het hele dorp raakt in trance.

kuifjesimon zei

Ha Aad: komt helemaal goed; ik zoek een zonnige dag uit ;-))

appelvrouw zei

Nogal vluchtige makkelijk in het gehoor liggende muziek.
zonder muziek is die rok prachtig.
ik zie het ook voor me dat je daarmee ronddraait.
(of keek ik weer bij het verkeerde filmpje...)

kuifjesimon zei

Jaja Appeltje, zo'n petticoat staat mij wel