zaterdag 1 september 2012

Leven in Frankrijk : Val ik van m'n stoel (met Mick Jagger en Bob Dylan er bij)

Muziekfreak als ik ben, had ik het reuze naar mijn zin bij LimeWire. Ouwe gloriemuziek opzoeken, van die nergens meer te krijgen muziek. Maar ook, en eigenlijk met name, het nieuwste van het nieuwste. Zeg maar Lowlands groepen, muziek uit en van de betere podia. Uren bezig, kei genieten.
Ze, hullie, zeiden dat het een beetje clandestien was. Een beetje stelen. Niet goed voor de artiesten. Dat was natuurlijk ook wel zo, maar als ik de muziek heel hard draaide, hoorde je dat niet.
En daarnaast, zo troostte ik mezelf, al dat andere wat de computer aan informatie biedt is ook gratis, musea bezoeken en meer van die info.
Goed. Niet goed. LimeWite werd gestopt. Daar ging mijn muziekwinkel.
Kijk eens op iTunes riepen ze, hullie, in koor.
Nou dat doe ik dan maar, deed ik dan maar.
Grappig, aardig. Betalen voor een nummertje, negenennegentig eurocentjes. Heb je wel wat nieuws. Soit
Kijk ik vanmiddag bij wat rollatorrock. Rolling Stones en zo, Bob Dylan.
Pleurt ik bijna, bekant helemaal van mijn stoel af.
Een euro negenentwintig (1,29 u leest het goed) voor nummers uit 1963.
Blowing in the wind. Nou daar moest ik er ook spontaan een van laten.
I can get no satisfaction. Klopt, kan ik er ook helemaal niet van krijgen
Wat een oplichters. Zeker dat in het kader van de bezuinigingen op de zorg ik ga bijdragen aan de scootmobielen van de heren.
Daar krijg ik geen Vissions of Johanna van.
iTunes ..... the last time.

12 opmerkingen:

Joost zei

Bittorrent downloaden
en met kickasstorrentzoekmachine lekker ophalen wat je wilt

appelvrouw zei

heb je die ouwe meuk nu nog niet allemaal binnen?
Ik had tot mijn trouwen met Vroems bakkenvol cd's en dvd's. Maar die heb ik weggegooid wegens ruimte gebrek, vooral in mijn hoofd, want delen met andere mag niet,weggooien wel.Jammer he, anders had ik ze naar je toegestuurd.

kuifjesimon zei

Joost: kijk dat zijn nou tips waar muziek in zit !!!

kuifjesimon zei

Appeltje: waren we nog betere blogvrienden geworden ;-)

MARTIEN zei

Lid worden van Binsearch is misschien een idee?

kuifjesimon zei

Maretien: mij onbekend, ik ga er naar opzoek !

Selma zei

Ik ben nog helemaal van platen en grammofonen. Heb zo ongeveer alles van Dylan nog op lp. Helaas veel van de Stones aan een verkeerd vriendje verloren, en alles van the Beatles (in die groene hoesjes nog) aan een nog verkeerder vriendje.
Maar Dylan hoef ik niet te googelen...

svara zei

ik geef de tips meteen hier in huis door!
dank ook

kuifjesimon zei

Selma: in zijn (auto)biografie nomet Keith Richards Mick Jagger:
miss Brenda. Dat vind ik nou humor!!

kuifjesimon zei

Svara: zoiest maar net ;-)

DagEnDauw zei

't Is godgeklaagd hé? Altijd weer dezelfden die de poen opstrijken...
;-)
Je bent er toch terug opgeklommen mag ik hopen? Op je stoeltje dan bedoel ik. Zonder kleerscheuren?

kuifjesimon zei

Ik zing een treurmars (0,15 ct)