zondag 26 augustus 2012

Leven in Frankrijk : Nieuw logo

Lees ik enkele dagen geleden in de krant dat het Rijksmuseum in Amsterdam bijna klaar is. Bijna klaar van een jarenlange renovatie. Het kostte een paar centen, paar misgerekend, p.m.post diverse keren aangepast waarschijnlijk. Maar dat wordt straks bij de opening snel vergeten. Ik zag foto's van opgeknapte zalen, wow, niet zeuren over centen.
Het zelfde artikel kraaide ook over het nieuwe logo. Want zeg nou zelf ... het gaat om een complete renovatie, geen half werk dus.
Wel blij dat ze het oude logo er naast hadden gezet. En dat nieuwe ... tja, het zijn gewoon een beetje stevige letters. Niks meer en niks minder. Er waren heuse ontwerpers voor aangetrokken en die hadden er ook een verhaal bij. Hoe ze er toe gekomen waren ....
Bij zulke dingen gaan mijn handen altijd een beetje trillen. Zeker als ik lees dat er over nagedacht is om een geringe spatie aan te brenegn tussen: rijks en museum.
Briljant.

Een dorpje of 5 a 6 hier vandaan ligt V-H. Een piep klein gehuchtje, maar met een rijke historie. Alleen die historie is bijna niet te zien. Afgebroken, verloren, vergaan. Maar een groepje van vier trouwe inwoners houdt alles in ere. Subsidie ? Nooit van gehoord. Er is een museumpje ter grootte van een huiskamer. Men vergadert over plannen. En men heeft een folder. Een vouwfolder, beetje bibberig gecopieerd, beetje vlekkerige druk.
Maar trots dat ze zijn.
Antoine is de president directeur van de club. Hij riep me gisteren binnen. Met een grijns van oor tot oor wijzend op een nieuwe derde hands uitstalkast waar een handje vol munten in lag. En verder een nieuwe folder.
Mooie nieuwe letters he? Die haal je zo uit de computer, bij 'word'. Hij keek me aan alsof hij zojuist een wereldontdekking had gedaan.
Allez Simon, we gaan een biertje drinken.

7 opmerkingen:

lebonton zei

logo's en logica gaan niet eenvoudig samen, zo zie je maar weer.

kuifjesimon zei

Goed samengevat Ton!

kuifjesimon zei

Goed samengevat Ton!

Jan de Stripman zei

Het verhaal is belangrijker dan de letters. Maar dat is natuurlijk altijd zo...;o)

ongerijmd zei

tja, dat nieuwe logo, eigenlijk vond ik het maar niks, dacht dat het aan mij lag

gr. hennie

kuifjesimon zei

Jan: dikke glimlach ;-))

kuifjesimon zei

Hennie: het benne gewoon dikke letters ;-)