zondag 10 juni 2012

Leven in Frankrijk : WEGWEZEN !!!

Vanmiddag in de kroeg afscheid genomen, niemand hield het droog, tot grote tevredenheid van Jean Pierre.
Bernard kwam met een bos uien en een bos prei, 'voor onderweg'.
René had een fles met een bodempje whisky. Drie keer schudden voor gebruk, dacht ik erbij.
De buurvrouw met de nieuwe heupen kwam met een zelf gebreide shawl.
Arlette stopte me een cassettebandje met chansons in de handen en gaf me een knipoog.
Alain had een stapeltje tijdschriften, jaargang  1986, 'voor als 't regent '.
Jeanne bracht een doosje eieren, drie van de vier gekneusd, 'vers van vanochtend '.
Roger, de burgemeester, schopte vol vertrouwen tegen de autobanden, 'bon voyage '.
Dikke Marie huilde dikke tranen en sloeg een kruisje.

Eind van ons landweggetje. In de achteruitkijkspiegel zien we zwaaiende armen.
Linksaf?
Rechtsaf?
We kijken elkaar aan en halen onze schouders op.
't Is vakantie.

13 opmerkingen:

wllm kalb zei

Heerlijk om zo afscheid te kunnen nemen.
Goede vakantie!

Johan HvD zei

Het is toch wat, Heer K. Simon.
Veel nattigheid en ook nog eens uien en prei...
Past u maar op geen slippartijen te krijgen onderweg... ;-)

Johan HvD zei

Het is toch wat, Heer K. Simon.
Veel nattigheid en ook nog eens uien en prei...
Past u maar op geen slippartijen te krijgen onderweg... ;-)

Johan HvD zei

Het is toch wat, Heer K. Simon.
Veel nattigheid en ook nog eens uien en prei...
Past u maar op geen slippartijen te krijgen onderweg... ;-)

Johan HvD zei

Wat één, twee en drie gedonderjaag met de reacties Heer K. Simon...

Maar ja, ge hebt mijn reactie nu in drievoud, zoals het hoort. ;-))

Anoniem zei

mooie dagen
en misschien zit er nog een verhaaltje in
later

gr hennie

kuifjesimon zei

Ha Wllm: dank je wel !!

kuifjesimon zei

Heer Johan: ik heb om vergezelling gebeden ;-))juist, die !

kuifjesimon zei

Hennie: de punten zijn geslepen ;-))

svara zei

mijn reactie kwam maar niet door
nieuwe poging
ik schreef dat het fijn was om zo je vakantie te beginnen
dan is het straks weer heerlijk om daar thuis te komen.
geniet!!!

kuifjesimon zei

Svara: inderdaad veel technische problemen. Klopt wat je zegt over weggaan en thuiskomen !!

rachelschrijft zei

de lieverds!
bon voyage, Rachel

kuifjesimon zei

Jaja Rachel, het is me het dorpje wel ;-) Allemaal sociale cohesie ;-)))