woensdag 23 mei 2012

leven in Frankrijk : Vraagt u maar !!!

Toen we het huis in Frankrijk eenmaal hadden, en de mensen het wisten kon je je bijna nergens meer vertonen. Of, jawel hoor, daar kwamen de vragen. De ervaring gaf al snel een patroon te zien.
- goh, wat leuk, een huis in Frankrijk
- waar ligt dat dan precies
- is dat dan niet Normandie
- hoe heet het dorp? nee dat ken ik niet
- is het ver rijden
- hoe zijn jullie daar nou aan gekomen
- welke stad ligt er bij jullie in de buurt
- dus niet Bretagne, ja ja, oh nee, toch
- jullie gaan zeker niet elk weekend
- moet je er nog veel aan doen
- jullie zijn zeker altijd aan het klussen
- zeker alle vakanties ernaartoe
- je spreekt zeker al aardig Frans
- hebben jullie contact met de buren
- goh, leuk, want ze zijn zo chauvinistisch he?
- ken je die grap nog: jammer dat er Fransen wonen? Haha, oh..
- gaat dat nou niet vervelen altijd naar hetzelfde
- is dat nou duur, zo'n huis daar, of is dat een brutale vraag
- eigenlijk wonen jullie het liefst daar, ja toch, natuurlijk
- wij zouden dat ook zo graag willen, maar ja, weet je ...
- zit je daar nou niet gevangen
- went die stilte nou eigenlijk
- hoeveel slaapkamers heeft dat huis
- goh, leuk helemaal compleet ingericht
- oh, dus jullie verhuren het niet
- mis je Nederland dan niet ?

16 opmerkingen:

elly schuurman zei

Bij ons komt er momenteel nog bij:
-Jeetje, durf je dat?
-zeker altijd mooi weer daar?
-ach, je kunt nog altijd terug komen toch?
.......... :/

Anne zei

Zit toch wel eentje tussen die ik wel herken...

Cilia zei

Erg herkenbaar.
Nog ééntje : is het huis al klaar? Alsof het huis OOIT gereed komt, hahaha...

kuifjesimon zei

Elly: ook hele goeie ;-))

kuifjesimon zei

Anne: eentje ? ;-))

kuifjesimon zei

Cilia: die was ik vergeten ;-)

fulps zei

Zo'n 45 jaar geleden het ik in Siena een meestercursus orkestdirectie gedaan bij Franco Ferrara,ik heb toen een leuk gerenoveerd boerenhuis gehuurd voor de twee maanden die de cursus duurde.
Ik heb dat huis toen kunnen kopen met de bedoeling daar -omgeving Tavernelle- te gaan wonen,dat heeft niet lang geduurd, ik was zoveel van huis dat de zaak verwaarloosde en ik heb het weer verkocht.
Zo'n eenzaam gelegen huis is alleen leuk als je er permanent woont.

kuifjesimon zei

Fulps: en daarom toeven wij prima hier ;-)

blutch1 zei

Nooit een auto voor de deur gestopt met een heel gezin erin die zeiden: "Halloooo, hier zijn we, ken je ons nog. Gezellig hier. ;)

François zei

En waar bevindt de kroeg van Jean Pierre zich nou precies?

kuifjesimon zei

Blutch1: bedankt, nou kan ik vanavond niet slapen ;-)

kuifjesimon zei

FRançois: en dan aan JP vragen waar ik woon zeker ... ;-)

svara zei

En krijg ik morgen alle antwoorden in een blog dan is mijn hoofd weer leeg :-)

kuifjesimon zei

Svara: ;-))))

Niesje zei

Hij blijft leuk deze blog, herkenbaar, maar deze heb ik jaren geleden al gelezen, sinds deze bleef ik lezen. Is niet erg dus. Dank voor al het leesplezier!.

kuifjesimon zei

Klopt Niesje; hij is eerder geplaatst; dank voor je leeskomst !!