dinsdag 13 maart 2012

Leven in Frankrijk : Vanavond ben ik er niet

Ik denk dat we zometeen maar eens op gaan stappen. Zo na de boterham maar. Ik heb best wel goed geslapen, maar onrustig. Draaien, woelen, dromen, van die dingen. Oh ja, voor de haan al wakker. Dus eigenlijk niet zo best geslapen.
Je bent er toch wel, had de uitgever gevraagd. Denk aan je succes, allemaal promotie, en ook een beetje voor ons, werd er aan toegevoegd. Zullen we je komen halen, vroegen ze aan het eind van het telefoongesprek.
Ze weten dat mijn enthousiasme gedaald is. Jan is er niet meer, Gerard idem dito, en de trap is geen trap meer zonder Harry.
Met slempen en rauzen wist de uitgever mij wel te lijmen. Ik rijd zelf wel, snauwde ik, niks taxi, ben geen oud wijf.
Boekenbal, Amsterdam. Dus ben ik er vanavond niet. Thuis niet.
Je gaat toch niet met dat mens van van Royen aan de haal he? Chris kan dat zo fijn verwoorden.
Zo. Het brood is op. Ik draai drie zware shaggies voor onderweg.
Heimelijk vind ik die belangstelling wel een beetje ....
En dat allemaal om mijn ene boek: " A la maison", verhalenbundel over het wel en wee in Pas de Calais, integratie en dat soort dingen. Wijd en zijd geprezen.
Gewoon te bestellen bij de uitgever Free Musketeers, alle boekwinkels, ook de digitale. Zeg Simon Korving en ze grissen het uit de voorraad.
Kortom men kan er niet om heen.
Daarom dus ... vanavond ben ik er niet.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja hoor; als je googelt naar de naam is het boekje te zien.

Heb je zelf de recensie geschreven?

Ben jij niet wat een te "stijve hark" voor een bal?

Je ziet; vragen genoeg "Martin Bril".;-)

Groet
Laila

zilvertje zei

Wens je een goede reis en een geweldige avond! Ohhhhhhhhhhhhh wat ben je een bofkont, ik ga naar je zwaaien als ik je op de tv zie!

kuifjesimon zei

Laila; recensies, presentaties en wat andere over je zeggen, tadaa. Tuingereedschap laat ik vanavond thuis ;-)

kuifjesimon zei

Zilver: als ik knipoog, is ie voor jou !!;-)

aadverbaast zei

Een beetje boekenbal moet zijn gezicht daar natuurlijk laten zien ;-)

kuifjesimon zei

Aad: je suis la ;-)))naturellement !!

appelvrouw zei

Ik zie net Heleen van Royen in de wereld draait door. Pinnig hoor!
Die heeft al een alibi.

kuifjesimon zei

Appel en ik word ook al in de gaten gehouden ;-)

Anoniem zei

Hoe was het, schrijf je er een blog over?

Zilvertje zei

Nou ik ben helemaal niet anoniem, ik ben Zilvertje. :^)

kuifjesimon zei

Ha Zilver, als de hoofdpijn en de dufheid zijn verdampt ;-))))

Zilvertje is niet anoniem. zei

Gaaf, als ik klaar ben met werken, ga ik je lezen. Schenken ze dan bocht? :^)

kuifjesimon zei

Zilver: bocht ...? ik er uit gevlogen;-) dus maar een ander verhaal vanda.