vrijdag 16 maart 2012

Leven in Frankrijk : Nadenken

Zag vandaag op de nederlandse televisie een documentaire waarin een deskundige, met droge ogen zei dat het doel van één of andere bijeenkomst was:
"Het bereiken van een stukje bewustwording"

Een stukje bewustwording .....
Wat is dit voor taal ???????

Mag het ietsje meer zijn ?
Inpakken of gaat het zo mee ?
Wil de kleine ook een stukje ?

Ik ben het dorp uitgerend, de heuvel op, en heb zeker een uur tegen de windmolens staan schreeuwen.
Toen ging het weer stukje beterder.

12 opmerkingen:

Anamé d Argile zei

Typisch 'leermoment'
(nee, ik mag niet lachen)
Heb ik hier,
(Allier)
nog nooit iemand over gehoord.
Kennen alleen
leeFmomenten geloof ik...

Leuk je blog te lezen
herkenning
en toch heel anders.
Hier nog stiller ;-)

elly schuurman zei

Doe mij ook maar een stukje.

aadverbaast zei

Daar kan hij dan zelf nog wel wat van leren.

François zei

Ga je helemaal naar Frankrijk om daar te leven, ga je daar Nederlandse TV zitten kijken :(

de Stripman zei

Een stukje naar mijn hart !!

kuifjesimon zei

Wow helemaal uit de Allier. Bienvenue !!!

kuifjesimon zei

Elly: heb je het echt wel nodig ? ;-)))

kuifjesimon zei

Aad: tis een proces hè, ook voor hem ;-))

kuifjesimon zei

François: das om een stukje 'feeling'met de taal te houden ;-))

kuifjesimon zei

Jan Strip: helemaal eens !!

Ron zei

Miscchien is dit precies hetgene wat de deskundige wilde bereiken. Het schreeuwen tegen de windmolens is uiteindelijk toch ook een stukje bewustwording. (Nou ja, een stukje? Het is een flinke plak hoor, zeker een kilo).
Eve serieus, Simon. Heel goed weergegeven wat je bedoelt. Men praat in plaatjes, en die zijn vaak ook nog wazig.

kuifjesimon zei

Ha Ron: wazige plaatjes ;-))) goed gevonden !