dinsdag 27 maart 2012

Leven in Frankrijk: kleinzoon Issa

Begin van de maand werd hij twee. Issa, de jongste kleinzoon. Zwart bruine krullenbol, bruine ogen. Hallo, en hij stormt de kamer binnen en vliegt om m'n nek. Daar verdient ie elke keer 100 punten mee.
Dan naar het keukenkastje waar de snoepjes achter liggen. Soms draait hij de begroeting en het keukenkastje om, dat betekent minder punten, das logisch.
Hij is altijd duidelijk aanwezig. Een en al actie, en zijn stem mag er ook zijn. Luid en duidelijk. Net nieuwe, soms half geleerde nederlandse woorden en zijn eigen gebrabbel. Duidelijk maakt hij je het wel. Ook met 'kom opa kom' en hij trekt of duwt je er wel naar toe.
En zingen !! Met dansjes en gebaartjes. Vaak gaat zo'n versje in de repeat, zeker als we het samen zingen. 
Van de week trok hij me mee naar boven. De trap op, treetje voor treetje en maar kleppen. Machtig interessant zo'n nieuwe bovenruimte.
Eigenlijk wil hij alle kamers in een keer bekijken, aarzelt, en stap dan de logeerkamer binnen. Bekend terrein, al is het al weer even geleden dat hij hier sliep. Znapen noemt hij dat. Zijn campingbedje hebben we even opgeborgen.
Hij staat verbaasd te kijken naar waar vorige keer zijn bedje stond.
Znapen nou, vraagt hij met grote vragende ogen. Znapen nou?
Wat is ie toch slim ! En houdt ook al van slapen.
Opa's kleinzoon dus !!.

12 opmerkingen:

Selma zei

Issa, wat een namen verzint de moderne jeugd toch voor zijn nageslacht!
Leg eens uit, wil je?

kuifjesimon zei

Is een arabische naam: "God las"

hartenziel zei

ik weet niet beter dan Issa is Jezus
maar misschien spel je jouw Issa anders dan de Jezus Issa:)

nou dat wordt lekker samen middagdutjes doen, na de snoepjes

kuifjesimon zei

Klopt helemaal Assyke, ik bedoel van die Jezus, maar ook van die dutjes ;-))))
Voor de rest zal het Issa en mij een (runder)worst zijn ;-))

elly schuurman zei

What´s in a name: snoepen en slapen zijn internationaal! Geniet!

svara zei

wat een heerlijke energie
het voelt als de lente die nog jong is :-)
geniet van Issa die Issa is
prachtnaam.

kuifjesimon zei

Elly: haha, een slapende snoeperd, of andersom ;-)

kuifjesimon zei

Svara: mooie naam, mooi ventje, boordevol mooi dus ;-)

Jacopone zei

Issa behoort tot de vier grootste Japanse haikudichters. En daar is hij naar genoemd, jouw prachtige kleinzoon.
En nu steek ik lekker mijn vingers in mijn oren. ;-)

kuifjesimon zei

Issa zegt: opa Jaco heeft helemaal gelijk ;-))

Selma zei

Oh, en waarom dan?

kuifjesimon zei

Selma: snap ik niet !!