woensdag 2 november 2011

Leven in Frankrijk : Stilte a.u.b. hier wordt gezwijmeld

Van alles is er in huis: eten, drinken, van het ochtendeten tot en met het avondeten. Oh ja de bakker moet nog komen, vooruit dan maar.
Volgens mij is er gisteren nog gestofzuigd en gedweild en kunnen we nog prima door de ramen naar buiten kijken.
Er is voldoende hout voor de haard en de schilderijen hangen recht aan de muren.
Telefoneren en mailen doen we niet, 't is toch meestal kwasigeleuter, retorische vragen of nog erger, lege vragen. Kleindochter Sara van 9 uitgezonderd, naturellement.
Er staan nieuwe kaarsen in de houders en een leeg doek op de ezel.
De nieuw te lezen of nog een keer te lezen boeken zijn in twee stapels verdeeld, als luxe hebben we er onderzetters naastgelegd, voor eh... de koffiekopjes.

De mond van de ceedeespeler staat afwachtend open.
Kijk, daar gaat het om: er is nieuwe muziek binnen !!!
De nieuwste van Tom Waits, vergezeld door de nieuwste van Seasick Steve en de laatste van Ben l'Oncle Soul.
Chris komt binnen met de koffie; ik pak zekerheidshalve nog twee extra onderzetters.
Genieten zullen we.

16 opmerkingen:

lebonton zei

stilte a.u.b.??
u is degeen die het web wakker schudt!

kuifjesimon zei

Oh sorry, kzal de muziek wat zachter zetten ;-))

Zij zei

Dat noemen ze dan 'het stille genieten', Simon. Daar ben ik ook van.

kuifjesimon zei

Lidy: niet verder vertellen!

Glaswerk zei

Ik heb 'm nu opstaan.

Uiteraard de limited edition met 3 extra nummers, voor minder ga ik niet bij de heer Waits ;-)

kuifjesimon zei

Okay Willem: in Nijmegen wordt helemaal gezwijmeld !!

de Stripman zei

Zo nieuw koop ik mijn muziek maar zelden. Maar Tom Waitts is leuk en Seasick Steve ook, dat andere bandje ken ik niet. Mis ik daar veel aan ?

aadverbaast zei

Ik mis nog even de sloffen en pijp (laat staan de Calvados), als mogelijke attributen om het ultieme zwijmelgevoel nóg verder inhoud te geven.

svara zei

....die twee voor een lekker koffielikeurtje begrijp ik dat goed?
geniet ervan!

kuifjesimon zei

Hoi Jan Strip leuk je weer te lezen. Tom Waits erg goed; SeaSick ... heerlijke ouwe blueszwerver. Die andere ceedee is meer soul in ee ietwat modern jasje.

kuifjesimon zei

Aad ... invulling van het leven ;-)))

kuifjesimon zei

Svara: twee onderzetters, twee verhalen ;-))

Johan HvD zei

U had toch beter een aantal tassen op de ezel kunnen hangen, heer K. Simon. Voor als de herrie uitbreekt, de ezel gepakt en gezakt klaar staat... :-)

kuifjesimon zei

Heer Johan: tot op heden geen steen te vinden, heureusement ;-)

jacoponesr zei

Dit was even een tussendoortje, nietwaar Simon, afgaande op de onderzettertjes. Groot gelijk, ook al zit het in koffiekopjes, maakt het vieze plekken, en zeker als je net de boel een beetje opgeruimd hebt.

kuifjesimon zei

Zo is 't maar net Jaco ! Bij komt men niet op de koffie; ik zelf trouwens ook niet ;-))