dinsdag 4 oktober 2011

Leven in Frankrijk : Vette tieten tentoonstelling

Op het grote plein in A. waren alle terrassen vol, bomvol. Ik zat er ook. Met mijn rug tegen de pui van het grandcafè. Koesteren in de zon die ietwat besluierd boven de oude gevels hing.
Heerlijk zo'n ouwe-wijven-zomer, alhoewel er meer heren dan dames op het terras zaten.
Schuin naast mij zaten twee heren, die zo te merken die middag al aardig wat schuimkragen op hadden. Beetje hard praten, iets te hard lachen, ze kakelden over van alles en nog wat. Twee corpulente Belgen van net over de grens.
Ik vond het best. Ik verstopte me achter mijn zonnebril en een zojuist gekocht tijdschrift.
De mannen namen er nog een, en ik eigenlijk ook maar.
Voor het terras drentelde het publiek voorbij. Of zoekend naar een plekje, of om gezien te worden. En dat laatste gold met name voor de dames merkten de mannen op, zij gingen er eens uitgebreid voor zitten. Al nippend aan hun bier stootten zij elkaar aan.
En ja hoor, daar kwam het commentaar. Te klein, te blond, te oud (daar moesten ze het hardst om lachen). Ze wezen op de vetrollen die onder korte truitjes puilden, deinende achterwerken.
" 't Is allemaal te vet hè " meende de één ietwat te luid, de ander knikte en duidde met zijn hoofd naar een naderende groep dames.
Een zestal dames kwam voorbij geslenterd, druk pratend, voorzien van tassen vol pas gekochte kleding, oog voor elkaar, oog voor de lol. Duidelijk een dagje uit. Voloptueuze dames.
" Het lijkt wel een VTT " zei de grappenmaker, zijn mond vertoonde een ingehouden lach. " Een vette tieten tentoonstelling " vulde hij aan.
Ze bulderden het samen uit.
Ik vond zijn invulling van VTT wel aardig gevonden; toch iets heel anders dan Vélo Tout-Terrain.
Lachen die Belgen.

12 opmerkingen:

marjelleblogt zei

N.a.v. die twee corpulente 'heren' moet ik even aan de opmerking van m'n ex-liefste vriend denken: 'nee, jij trekt volle zalen! ;)

aadverbaast zei

"Schuddebuiken" schijnt inmiddels op zijn retour te zijn. Buikvet is opmaat voor veel ellende. Hoe het vet op "tieten" zit? Geen idee.

kuifjesimon zei

Marjelle, 'n leuke ... op zo'n vol terras ;-)))

kuifjesimon zei

Aad: dan moeten ze maar een mountainbike (VTT) nemen ;-))

johanneshvd zei

Wel, heer K. Simon, aangaande de VTT zult ge zeker wel met open vizier de één of andere herberg binnen getreden zijn, alwaar tijdens de VTTentoonstelling ook nog de nodige stokvissen bewonderd kunnen worden èn zelfs als diner opgediend...

Hebt ge onderwijl reeds een hut in elkaar getimmerd? Om te schuilen, bijvoorbeeld. :-))

kuifjesimon zei

Maar Heer Johan das geen hut, das is een fietsen(VTT)verhuur annex brasserie. Ik mag daar gaarne rondhangen;-)

aanwezigindezestap zei

Simon, ik ben geen regelmatige bezoeker van andere bloggers en nu lieg ik alweer maar iedere keer als ik hier kom en geen reactie achterlaat lees ik woorden van hart en vaardigheid die mijn hart gerust stemmen; dat je dat voorgoed van deze weet. Prachtige miniaturen. Je vaardigheid heeft in kleine nuances mijn lach al te pakken.

kuifjesimon zei

Geachte aanwezige. Ik buig blozend diep !!

jacoponesr zei

Leuk hè Simon, mensje kijken op een terras. Als God in la douce France.

appelvrouw zei

Laat die Belgen inderdaad maar lachen.
Maar aan mijn vt's komen ze niet!

kuifjesimon zei

Zeker André: ik laat anderen het werk doen, ik kijk alleen maar ;-)

kuifjesimon zei

Appel: 'vette' grijns ;-)