woensdag 12 oktober 2011

Leven in Frankrijk : Bibliotheek schoenen

Ik hoorde alleen de vogels en twee zachte mannenstemmen achter me toen ik van de week in de hoofdstraat liep. Zo'n lekker warm waterig herfstzonnetje op m'n rug.
Wat loopt die raar.
Hij die Simon die Nederlander ?
Moet je kijken hij loopt naast zijn schoenen !
Komt omdat zijn boek is opgenomen in de collectie van een Nederlandse bibliotheek
Je meent 't, wat schrijft ie dan?
Oh allemaal korte verhaaltjes, kollums noemen ze dat in Nederland. Maar 't gaat wel over ons.
??
Ja, over z'n buren, ons uit de kroeg, zelfs over z'n vrienden.
??
't Satire ..
Dat lust ik niet.
Het boek komt in een nieuwe bibliotheek, helemaal van glas, ontworpen door Ben van Berkel.
Zo, dat is slim, zie je dat boek overal staan.
Het boek heet "A la maison"
Is het een intellectueel die ... hij
Ben je gek man la me niet lachen ..... hé Simon biertje.

Dat kwam even goed uit; ik heb ook overal vrienden.

16 opmerkingen:

aadverbaast zei

Naast je schoenen lopen en óp je sloffen. Je moet het allemaal maar kunnen. Valt nog niet mee.

de Stripman zei

Gefeliciteerd ! Je onsterfelijkheid is verzekerd...;o)

luuk1945 zei

Als je succes hebt, heb je vrienden ;-)
Groet Luuk

jacoponesr zei

Van je vrienden moet je het hebben,Simon. Gefeliciteerd dus. :-)

DagEnDauw zei

Jij lijkt me een gelukkig mens...
Mijn felicitaties met jouw boek.
Eens rondsnuffelen of ik het nergens toevallig tegen kom, want ik vind jouw 'columns' ook best leuk om te lezen. =)

svara zei

een 'slimme' aardige manier om een beetje reclame te maken. :-)

leuk voor je en ik denk toch ook voor de mensen in je dorp.

groet

brekebeen zei

Een felicitatie op zijn plek. Hartstikke leuk. Je hebt die schoenen toch niet laten staan? Walk of fame!

brekebeen zei

Hartstikke leuk, zo'n walk of fame, maar naast je schoenen? Je hebt ze toch niet laten staan?

brekebeen zei

Moest opeens inloggen en dacht dat reactie was verdwenen. Nu zie je hoeveel redacties van elkaar verschillen als je het nog maar een keer doet... Gefeliciteerd, natuurlijk.

kuifjesimon zei

Aad: kheb ze weer gevonden !!

kuifjesimon zei

Strippie: ik laat ze hier mar kletsen ;-))

kuifjesimon zei

Luuk: net als in het gelijknamige lied van Henny Vrienten en Herman Brood !!

kuifjesimon zei

Ha Jaco: maar ik blijf bescheiden :_)

kuifjesimon zei

DagenDauw: veel leesplezier; reed trouwens vanmiddag nog door Belgie en passeerde de Durme !

kuifjesimon zei

Svara: vette knipoog !!;-))

kuifjesimon zei

Brekebeen: in buig blozend ;-)