donderdag 4 augustus 2011

Leven in Frankrijk : Oei ... wat een groot land.

Als we naar Nederland gaan, gaat het altijd over Antwerpen, dan Roosendaal - Bergen op Zoom en dan verder naar de randstad.
Wie, wat en hoe schetst laatst onze verbazing: je mag er 130 rijden. 130 in zo'n klein landje, waar alles en iedereen een auto heeft en altijd onderweg is, waar altijd files staan.
Kijk dat je nou bij 'ons' in Frankrijk zo hard mag, dat land is wel effe iets groter, maar dat ter zijde.
130 in Nederland. Nou wil het geval dat die weg bij Roosendaal altijd aardig druk is, veel op en afritten telt, een tankstation, een restaurant, dus veel in- en uitvoegers. Als je daar 100 haalt, dan schiet dat al aardig op.
Als ik zou bellen met het ministerie krijg ik vast en zeker als antwoord: U hoeft geen 130 te rijden, alleen als het kan dan mag het.
Jaja, denk ik al bij voorbaat, maar zo reageren die kneuzen achter mij niet. Die denken: het staat er toch. Dat zijn die seiners, de middelvingers en de knipperaars, die achter je kleven, als ik niet harder dan 70 kan omdat er minstens 300 auto's voor mij zitten.
Welke l.. heeft dit verzonnen, en wie moet er tevreden gehouden worden ? Kiezers denk ik. Een bepaald slag kiezers. De altijd kankeraars, de petjes, de SUV-rijders, de Audi-leaserijders .... .
Windowdressing.
Nettoyer avec une peau de chamois.
Hier op het platteland is het hooiseizoen uitgebroken; dat gaat voor natuurlijk, overal hooiwagens en tractoren. Als je nu de 25 haalt ben je snel. Maar je komt er wel ... altijd.

12 opmerkingen:

ingridvandenbergh zei

en wat scheelt het nou helemaal in tijd in zo'n klein land als het onze. Waar je, met je achterwielen nog op de grens tussen België en Nederland, met je voorwielen al in de Noordzee staat.. Misschien een halve minuut

ingridvandenbergh zei

en wat scheelt het nou helemaal in tijd in zo'n klein land als het onze. Waar je, met je achterwielen nog op de grens tussen België en Nederland, met je voorwielen al in de Noordzee staat.. Misschien een halve minuut

kuifjesimon zei

Raak getroffen Ingrid !!

jacoponesr zei

Heb ik net een Maserati Quatroporti gekocht, mag ik niet harder dan 130!

Een Suzuki voor me die 70!!! rijdt. Het is niet eerlijk. Die lui moeten oprutten.

kuifjesimon zei

Goeie g(rutte) Jaco ;-)

Herman Stel zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Hanneke in Hanoi zei

de tijdwinst is inderdaad minimaal, de kans op ongelukken vertienvoudigd geloof ik.

kuifjesimon zei

Klopt Hanneke, eerst moet er een kalf doodgereden worden ;-)

aadverbaast zei

Tja, idiote regel inderdaad. Als je even gas geeft zit je al aan de andere kant van Nederland.
Dit soort uitwassen krijg je als je een populistische regering hebt. Gaat nergens meer over.

kuifjesimon zei

Klopt helemaal Aad !!

Karin zei

Zondermeer een knieval aan autolobby.


('s nachts.......dan kan het)

kuifjesimon zei

Zou ook kunnen Karin; ik denk meer een popiejopie voor een bepaald electoraat.