zaterdag 20 augustus 2011

Leven in Frankrijk: Horizontaal azijn pissen

Sinds ik ziek ben (Lyme) verkeer ik hoofdzakelijk in horizontale toestand. Niks nergens zin in, nergens gaat iets van interesse naar toe. Als ik niet door de morfine suf of slaap dan maar het tv.scherm.
Dat draagt nog eens bij aan het genezingsproces.
Tientallen kookprogramma's, van thuisflodderraars tot echte chefs. Die laatste zijn het ergste: op borden van een meter doorsnee draperen ze met een pincet een plakje van het een of ander, 5 asymetrische druppels er om heen .... hopla, een gerecht van 80 euro.
Zoveel Carglass reclames dat ik me afvraag of ze die luchtbuksschutter ingehuurd hebben om autoramen in te schieten.
Een prijswinnende studente wordt gevraagd wat ze met de prijs gaat doen. "Een half jaar NewYork en daar shoppen en m'n ding doen zeg maar". Wat is dat je ding doen? "nou eh, een soort van studeren aan een universiteit denk ik".
Verbouwingsprogramma's vol tegenslag en ellende, de verslaggever spreekt het geheel met een constante brok in de keel aan elkaar. In de laatste minuut valt het ruziende echtpaar elkaar zooooo gelukkig in de armen en tonen hun huis van 1,5 miljoen. Jaja ze zouden het zo weer doen.
De reclame's staan zo hard, behalve die van Schonenberg. Daar moet je je best voor doen om die te verstaan, dus heb je altijd een gehoorafwijking.
Kent u de laatste reclame al: er is nu een gewichtloze shampoo ?????????
Uit die tv !
Gelukkig heb ik het plafond nog om naar te kijken.

16 opmerkingen:

Zij zei

Wat zielig dat je ziek bent. Hopelijk niet ernstig Simon. In ieder geval van harte beterschap!...

kuifjesimon zei

Lyme is niet ernstig, maar meer dan vervelend; dank voor je wens

appelvrouw zei

Zit er niet een klein spinnetje, of vervelende mug in een hoekje?

de Stripman zei

Ja, de tv is een belangrijke factor, als je ziek bent. Maar de radio is er ook nog...

Beterschap !

svara zei

oh, dat is echt heel naar!!!
ik hoop voor je dat je spoedig zult herstellen.
houdt moed!

Ragfijn zei

Verticaal, met weinig druk achter de straal ála, maaaaar ...

Beterschap, dat het maar opschiet verdorienogantoe!

Groet van Rag


PS. Krijg nou wat, moet ik - je gelooft het niet - ultrapo in (vullen) bij de woordverificatie :-)

kuifjesimon zei

Ja lekker Appel, daar knap ik van op ;-))

kuifjesimon zei

Gelijk heb je Jan; ik dommel weg op mooie klanken !

kuifjesimon zei

Svara: dank; de pillen doen hun werk (hoop ik)

kuifjesimon zei

Rag, ultrapo, daar ga ik de komende dagen 's over nadenken:-)

lebonton zei

lyme? teek care.

kuifjesimon zei

Ha Ton; ik moest erg lachen om je reactie; we houden de moed er in !!

Marleen zei

Je zit al weer achter je computer !

Houd moed.

(Ik kijk al jaren geen TV meer...heerlijk)

jacoponesr zei

Simon, het gaat je verdorie niet in de koude kleren zitten, zo'n ziekte, en dan zijn er ook nog die er grapjes bij maken. Nou, ik niet hoor, mij hoor je niet. ;-)

Als je naar het plafond ligt te kijken, moet je je voorstellen dat het het plafond is van de Sixtijnse Kapel. Dat helpt :-), echt :-).

Jaco wenst je beterschap.

kuifjesimon zei

Ha Marleen ... tja het zicht wordt steeds minder ;-))

kuifjesimon zei

Jaco, erg he die grappenmakers over andermans ellende. Je zou ze toch bannen ;-))