woensdag 27 juli 2011

Leven in Frankrijk : Verser dan vers

Had ik bijna de pijp aan Maarten gegeven, breekt ineens de zon door. Nou niet dat je zegt waar is de zonnebrand, maar toch.
Ramen en deuren open, weg met die dompige atmosfeer; we gaan er op uit.
Tja, daar zit je dan. Waar gaat de reis henen ?
Daar schiet het te binnen. Vis. Ik wil vis. En niet zo weinig ook.
Maar morgen is het markt, daar staan wel drie viskramen. Kraakvers.
Mmmm. Ik wil ze nog verser. Al is het maar 50 kilometer.
Viezerik !
???.
Ik kwijl........
Ik wil grote schollen, moten schelvis, of toch maar tong.
Neeeee, tongschar.
Tongschar, de grootste, de dikste. Daar dat tentje met uitzicht op het haventje. Maar dan eerst een Belgisch biertje, beetje patat, geen prutgroente, wel karafje wijn.
Chris maakt met haar handen het gebaar van een berg. Die gaat bergen beklimmen, mosselbergen.
Mijn shirt is bijna doorweekt.
Lang weekend ?
Bien sur.

12 opmerkingen:

de Stripman zei

Bergen vis of mosselen is misschien wat veel... Mag een enkel visje ook ?

kuifjesimon zei

Jan; ik bewaar er eentje voor je!!

aadverbaast zei

dat je het water je in de mond loopt bij de gedachte aan vis, zal dan allemaal wel met de nawee├źn van die waterige dagen te maken hebben.
Paar dagen mooi weer en je gaat vast weer voor de zontomaten!

Hanneke in Hanoi zei

ik vermoed dat je naar de krijtrotsen gaat:-))

Kogure zei

Hoera Simon, je leeft weer. terug van vakantie en meteen weer vis. Ik dacht dat je ook langs Gravelines zou gaan; ze hebben daar geweldige vis. Ook achter het net. ;-)

hartenziel zei

mosselbergen die zie ik wel zitten

verpest je eerst je gulzige honger met een patatje voor je aan de bergen schar gaat?

marjelleblogt zei

'Nou niet dat je zegt waar is de zonnebrand, maar toch.'
Grin. ;)

P.S. M'n woordverificatie is 'pouthap', maar of dat ook lekker is... ;)

kuifjesimon zei

Aad: water, vis en zon !!!!
Laat de tomaaten dan maar zitten ;-)

kuifjesimon zei

Hanneke: bingo !!!

kuifjesimon zei

Jaco: ik ving achter het net !! (Spier)ontsteking in benen en heup;
pas de Gravelines et pas des poissons; Mrrppffff

kuifjesimon zei

Hartenziel: nee nee, wel een paar er naast ;-)

kuifjesimon zei

Marjelle: ;-))