woensdag 20 juli 2011

Leven in Frankrijk : Het is goed zo (vinden wij)

Het was zo'n uitermate lome dag, en daar hielden we ons dan ook aan. Eigenlijk waren de voorgaande dagen niet veel anders, maar dat terzijde.
Het zal zo half in de middag geweest zijn; in ieder geval vorige week, of daaromtrent.
Chris lag al sinds de lunch op haar ligbed, zo schuin bij het achterterras. Ze bekeek de binnenkant van haar ogen. Daar moet men de tijd voor nemen vind ik, vinden wij.
Ik zat er niet ver van af en las een boek van Michel Houellebecq: "De mogelijkheid van een eiland." Alleen de titel deed mij al uren genieten, en dan had ik het boek nog niet eens open geslagen.
Kortom genieten ... een mensch maakt wat mee.
Tel daarbij op het geluid van overscherende postduiven, het verre gemekker van een schaap, het verlate gekraai van een haan, het schouderophalen van oude buurman Bernard als hij ons vanaf een afstandje bekeek.
Dan opeens, het was inmiddels iets later geworden, klonk er vanaf het ligbed gegiegel.
"Weet wat ik ineens bedenk?"
??
"Dat ik niet meer weet hoeveel dagen er in een jaar zitten."
We bulderden het uit van het lachen.
"Vandaag hebben we er aan één meer dan genoeg" vond ik "morgen zien we wel weer verder."
De ogen werden weer gesloten en ik begon aan de eerste bladzijde van mijn boek.
Stel je voor, dacht ik nog ....

7 opmerkingen:

aadverbaast zei

Toppunt van rust zoals je dat hier beschrijft.
Met name door: Tel daarbij op het geluid van ... het schouderophalen van oude buurman Bernard als hij ons vanaf een afstandje bekeek." is treffend gevonden! :-)

hartenziel zei

lome mensen lome hanen
en wat vroeg je je nou af aan het eind? of was je te lui om je gedachte af te maken?

kuifjesimon zei

AAd en Hartenziel: jullie zijn de enige die ons snappen (in de zwaarte der dagen)...;-))

aadverbaast zei

@Kuifkessimon: dat geeft mij dan weer een rustig gevoel

ramireziblog zei

Blogjes die nergens over lijken te gaan en je toch een goed gevoel geven - mij maak je d'r blij mee... :D

kuifjesimon zei

Aad: waarvan acte. en dommelen we zo het weekend in !;-)))

kuifjesimon zei

Rami: bingo, jij hoort ook bij de "take it easy" club ;-))