donderdag 21 juli 2011

Leven in Frankrijk: Dierenliefde

Buurvrouw Christine heeft in haar tuin: eenden, ganzen, kippen en hanen. Ze krijgen wel eens wat van ons. Niet allemaal, want de ganzen zijn pokkenbeesten. Ze blazen naar ons, ze pikken kuikens van de kippen dood. En dat pikken wij weer niet.
We hebben huistuinvogels. 'S Middags komt er eerst een zanglijster rondhuppelen en daarna is de tuin voor Karel onze huistuinmerel. Hij wordt steeds vrijer en loopt bijna het atelier binnen.
Dan hebben we natuurlijk de zwaluwen en de uilen. Ook niet te vergeten de gewone vinken, de goudvink, de bonte specht, de groene specht. Een vogelboekje vol vliegt aan ons voorbij.

In de Creuse zagen we heel veel buizerds. Ver af, hoog in de lucht hangend,duikend, scherend, soms heel vlakbij. Indrukwekkend
Maar ook salamandertjes; lief zei Chris.
Een enkele hoornaar, vliegend hert, ook interessant. Wespen beduidend minder, heel beduidend.
Ik loop nu al meer dan een week met een grote rode plek op mijn bovenbeen, tjeukt, irritant gevoelig.
Een daas heeft mij te pakken gehad.
Ik men ook trouwens.

12 opmerkingen:

Wille zei

arme daas :-)

kuifjesimon zei

Wille: wat zit jij nou te dazen ? :_)))

aadverbaast zei

leven als een vrije vogel. Dat heeft wel wat.

kuifjesimon zei

Aad: het heeft 'beaucoup' ;-))

pacopaintersatire zei

Vandaar dat rillerige

kuifjesimon zei

Bingo Paco ;-))

marjelleblogt zei

Ik wil ook huistuinvogels... maarja ik heb niet eens een tuin, dus het zal bij 'willen' blijven. ;)

kuifjesimon zei

Marjelle; tzijn de laatste dagen alleen maar watervogels. Zelfs bij mij bespeur ik al iets van vliezen tussen m'n tenen ;-))

zeeschuim zei

oooh prachtig die vogels...de zanglijster...eeuwen geleden dat ik die in het wild gezien heb

kuifjesimon zei

Gala: hij / zij (daar ben ik kwa vogels niet zo goed in) hipt hier gewoon maar. Ik word bescheiden.

Karin zei

de plaag van paardrijden in de zomer; dazen.

Die @#$%!beesten bijten door je kleren heen!

Nog steeds ben ik dankbaar voor de Ginkels heide, daar zaten ze niet.

kuifjesimon zei

Karin: nu 3 weken geleden, heb er nog steeds veel last van ; inderdaad : mrppffff