maandag 6 juni 2011

Leven in Frankrijk : Vakantie-opruiming

Zo!! Nog even !! De vakantie ligt op de loer. Nog maar een paar dagen. En dan weg.
Een beetje toeren, kijken, verwonderen.
Dus nu zo'n beetje de laatste dingetjes. Van: oh ja dit niet vergeten, jemig ! neem je dat ook al mee !
Tzijn toch vijf weken.
Zo'n voorbereiding ruimt ook een beetje op. Raar....! Maar wel lekker.
In een opgeruimd auto gaat meer mee. In een chaotische werkkamer ... daar gaan we vandaag de chaos eens uithalen.
Stapeltje hier, eentje daar, prullenbak vol, herschikken van prullaria, ik overweeg zelfs een stofdoek.
Vergeelde, opgekrulde krantenkoppen, op het prikbord:

- Stilte is niet de afwezigheid van geluid, maar de mooiste klank
- Vroeger was alles beter, inderdaad ja
- Mensen schrikken van diepgang
- Alles bestaat
- Steeds vaker heb ik het gevoel dat vrijwel de hele wereld krankzinnig is geworden
- Honderden wegen liggen open, en je kiest er altijd maar één
- Wat is een goed antwoord? Ik dacht zelf dat ik een goed antwoord had gegeven, maar het antwoord kwam jou niet goed uit
- Simon vooral blij dat hij nog niet vergeten is
- Het hoofd, daar draait het allemaal om.

Ik haal ze af, bekijk ze even, en hang ze weer terug.
Die zijn na de vakantie ook nog waardevol, daar doet een vakantie niets aan af.
Tot dan.

15 opmerkingen:

marjelleblogt zei

'Ik overweeg zelfs een stofdoek'.
Live dangerously. ;)

Daar zitten mooie koppen bij.
Succes met orde in de 'chaos' brengen, kortom met opruimen!

kuifjesimon zei

Marjelle: ik gloof dat chaos zo gek nog niet is, maar truimt wel op ;-) ook spiegisch zeggen ze
; dat klopt: ik zie veel meer.

panoramiq zei

Ik word hier altijd nostalgisch. Herinner mij je geweldige blog van twee jaar geleden. Een van de eerste die ik van je las
http://www.vkblog.nl/bericht/263863/Leven_in_Frankrijk%3A_Het_is_zo_ver%2C_zo_...ver%3B_vakantie

Fijne vakantie !

svara zei

een week of vijf
heerlijk.... waar ga je naar toe?
t.z.t. gaan wij richting provence
heel veel plezier!!!
voor mij is de junimaand opruimmaand. ;-)
groet
alleen bij jou heb ik altijd van die antispamwoorden die passen.
leuk!
nu moet ik intikken: cilie
wat me natuurlijk doet denken aan chillen.
vooruit dan: geniet!

kuifjesimon zei

Ha Pierra. Ik herinner me dat je dat blog als favo had opgenomen in jouw VK-weblog. Deed, doet me goed. Heb het nog even opgezocht, tis verhaal 99 in mijn boek: "A la maison". We gaan weer vanuit Frankrijk door Frankrijk, langs 's Heeren wegen ... de mijne dus ;-)
Tot later.

kuifjesimon zei

Svara: ... cilie, chillen, kortom bijna een lekker campingmaaltje;-)
en ... met een opgeruimd gemoed !!
Juni of geen juni, tis vakantie.

Ron zei

Mooie opkrullers, ze blijven hangen. Prettige vakantie, Simon. Vijf weken, het geeft mij misschien ook de tijd wat "op te ruimen" en wat nog niet gelezen leven in Frankrijk in te halen. Vermaak je, verbaas je, verrijk je.

kuifjesimon zei

Ron: ik ga het allemaal doormaken !! daar drink ik nu al op ;-) Tot later.

de Stripman zei

Een fijne vakantie gewenst !

Opruimen doen wij alleen als er visite komt, of de warmtemeterman...;o)

Apiedapie zei

Het moment, net na het opruimen, voelt meestal al als vakantie. Hoef je niet eens voor weg.

kuifjesimon zei

Jan Strip: dank je wel. Als we straks terug komen zijn we bij ons zelf op visite ;-))

kuifjesimon zei

Apie: ik geloof dat ik denk dat ik dat hier thuis maar niet zal herhalen ;-))

Karin zei

Bloggers met vakantie zijn saai!

Kogure zei

Simon, ik wens je een heel fijne vakantie toe in dat mooie deel van Normandië waar ik een paar weken geleden nog was. Ik ben benieuwd wat je van Gravelines vindt. Maak af en toe eens een foto bij je verhalen ;-).

Annet Lemaire zei

Dat hoofd kan zo tollen. Het wordt steeds aangezwiept. En dan weer komt het tot rust...

Wens je een heerlijke vakantie!

(en ga vandaag een link aanleggen)

Au revoir!