woensdag 1 juni 2011

Leven in Frankrijk: Als de dag van toen.

Een mens(ch) kan soms rare kronkels hebben. Ik ben daar zelf een lekker voorbeeld van. Zie ik vanmorgen op mijn horloge dat het vandaag 1 juni is, dus was het gisteren de laatste mei-dag, ... dat denk ik dan. Vervolgens associeert mijn hoofd verder op mei (ik ben daar verder niet bij), en komt uit bij Reinhard May. En ja hoor ... de ellende is geschied.
"Als de dag van toen, hou ik van jou " en dan komt er ook zoiets als 'oprechte trouw' en dat soort theatrale neuzeldingen.
Fantastisch, het liedje zit gelijk in m'n hoofd vastgebakken, ik neurie het, ik zing het zachtjes voor me uit., en dat nu al een paar uur lang. onder de douche, bij het aankleden, hek open doen, in de tuin. Godverdegodver.
Er wordt verbaasd naar me gekeken, maar ook een beetje vertederd. Met een glimlach krijg ik een extra kopje koffie.
Mwah, denk ik, maar het blijft een kutleidje.
"Was ich noch zu sage hätte dauert eine ..."
Dat lijkt me nou een goed idee: ik steek een zwaar shaggie op en zet de radio gewoon wat harder.
M'n kop overstemmen; dat zou ik wat vaker moeten doen.

18 opmerkingen:

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Er zijn ergere liedjes gecomponeerd.

martin zei

Je kan ook gaan zingen.

kuifjesimon zei

ZJA: ook van die 'hangers' ;-))

kuifjesimon zei

Martin: "Ik ben vandaag zo vrolijk"
oh chot als die ook maar niet blijft hangen ;-)

Karin zei

Moonlight night, after moonlight night
Side by side
They will see us ride
Bit if they cared to look
Then they would see
Its’s our return to fantasy,
fantasy, fantasyyyyyyyyyyyy


Ach zondag naar een concert van Uriah Heep geweest......... deze blijft erg harnekkig hangen en ik ben niet eens een fan!

kuifjesimon zei

Karin: das ook een lekker liedje om de hemelvaart mee door te komen ;-))

Kogure zei

Simon wil je dat nooit meer doen! Nu loop ik de hele dag te zingen: als de dag van toen. Maar ik neem wraak:

Sag mir wo die Blumen sind.

Hij is weer voorbij die mooie zomer, die zomer die begon zowat in mei.

zeeschuim zei

jaaaa...dat ken ik...maar ik vind het geen kutliedje...weet je wat een kutliede is...happy birthday to you, happy birthday.... zat gisteren de dag in mijn kop...terwijl er niemand jarig was!

Hanneke in Hanoi zei

een oorwurm, noem je dat, zo´n liedje dat de hele dag blijft hangen. irritant he!

kuifjesimon zei

Lekker André: nu heb je van mijn hoofd een jukebox gemaakt ;-)

kuifjesimon zei

Zeeschuim: kunnen we niet samen een optreden arrangeren ;-))

kuifjesimon zei

Hanneke: een muziekale oorwurm; nooit van gehoord ! inderdaad heeeeel irritant !!

Annet Lemaire zei

Een horzel noemden ze dat eens bij iemand die daar over schreef..vind dit een heel acceptabel lied...bij mij blijft dan Hepie en Hepie steken...juist dat wat ik niet wil onthouden:)

er staat trouwens k*tleidje:)

kuifjesimon zei

Van die dingen Annet, van die dingen ;-)

MARTIEN zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
MARTIEN zei

Sorry. Ken je toevallig ook het boek De 31ste Mei? :-))

kuifjesimon zei

Martien: het is toch geen 'schrikkelmei' ;-))

MARTIEN zei

Is ook zo, Erich. ;-)