zondag 15 mei 2011

Leven in Frankrijk : Misschien morgen weer

Jees wat een luie dag. Gammel, loom, meer slow motion maar dan erger.
Oh ja gedouched heb ik uiteindelijk wel. Nou ja.
Krant van gisteren, dat schiet ook niet op.
Gebakken eieren, geen journaal gekeken.
Gehangen in m'n stoel, op de bank.
Oh ja gestofzuigd en gedweild, zoals dat laatste zo voelde ik me ook.
God, God wat opgeruimd.
Plop zei de kurk.
Uit ballorigheid oude ceedees opgeruimd. Ouwe meuk, ouwe jazzmeuk uit de jaren 90.
Zo'n driedaags festival in Den Haag, je weet wel.
Gloep zei het glas; oh nee het tweede.
Giro d'Italia op de Etna vandaag: bon giorno.
Blijven hangen in die ouwe muziek; helemaal gedateerd meneer mevrouw
Kut, volgende fles heeft schroefdop.
Wie zei er nou ook al weer gloep.
Witlof ham/kaas, aardappels, en een .... oh ja tartaartje.
Kortom een prakkie.
Poingk ....
Hè ?
Koolmees tegen het raam.
Tenminste er ligt zo'n geval op het terras.
Da's dooie meuk, gloep.
Plastic zakje, kliko.
Welterusten.
Misschien morgen weer.

16 opmerkingen:

Glaswerk zei

Als de koolmezen als dooie mussen van het dak donderen moet het bestaan op zo'n moment wel heel ondraaglijk licht zijn.

Karin zei

Arme koolmees....



(het gedoucht, niet gedouched)

François zei

Schroefdoppen zijn best praktisch Simon

doorzwemmen zei

Nou zo'n dooie mees geeft dan in ieder geval nog wat sjeu.


o zalige zondagen

de Stripman zei

Drukke dag...;o)

svara zei

je klonk als een tevreden mens daar als god in frankrijk

kuifjesimon zei

Willem Glas: als peentjes en peultjes zo licht ;-)

kuifjesimon zei

Karin: douchen had voor die koolmees niet zo veel zin meer ;-)

kuifjesimon zei

François: klopt helemaal; maar ik zat er gisteren met een kurkendraaier in te prutsen ;-)

kuifjesimon zei

Doorzwemmen: 't breekt zo lekker de (zon)dag ;-)

kuifjesimon zei

Jan Strip: en dan nog, dat het hier bijna elke dag zondag is ;-))

kuifjesimon zei

Svara: en dan nog wel een zondagse god !!

svara zei

goddegoddegod zo'n god wil ik ook

en het antispam woord geeft mij mijn inspiratie... ;-)

lists
en dat is geen list

beukmans zei

Wanneer je zo aan het poetsen bent
en het de ramen spiegelen doet
kun je er op wachten
dat het meesjes doden moet

Een paar jaar geleden vloog er bij mij een Vlaamse gaai na het ramen wassen zich een whiplash. Die heeft het wel overleefd maar ik heb hem maar binnen even laten bijkomen ivm de vele katten die hier rondzwerven...

Fijne dag!

martin zei

fulsham dat woordverficatiewoord vat je stukkie mooi samen. Ben benieuw welk woord er bij het volgende staatg, waarvoor ik eerst dit blog moest lezen. Dat is nog eens klantenbinding.

kuifjesimon zei

Haha Martin: klantenbinding !! Ik houd van mijn lezers ;-))