maandag 9 mei 2011

Leven in Frankrijk: De verdwenen grasspriet

Dat waren dan veertien dagen. Zonnig, lang en goed. De krijtrotsen waren en zijn er nog steeds. De kleuren ervan veranderen met de minuut als zon en wolken hun spel spelen.
De meeuwen verwelkomden ons als van ouds. De zee nog ietwat te koud.
De kroegmevrouw draaide nog steeds Satie en schonk de glazen weer lekker vol.
Over de gebakken vis zwijg ik liever (anders krijg ik weer trek).
En nu.
Nu zijn weer thuis.
Ook lekker.

Ik zit op het terrasje bij de openslaande deuren en kijk naar kleinzoon Issa. Hij is net één jaar en mijn kleinste vreindje.
Hij zit in het gras, met een paar speeltjes om hem heen. Hij stopt blokjes in een auto en kiept ze er weer uit, stopt ze er weer in ... enzovoorts.
Hij brabbelt wat.
Hij hoort een vogel, kijkt even op en gaat weer verder met laden en lossen.
Dan hoort hij de wind door de bomen ruisen, kijkt even op en lacht.
Er blijft een grassprietje aan zijn handje plakken. Met zijn andere hand probeert hij het te pakken. Het grassprietje valt in het gras. Hij zoekt, geeft het op, kijkt in het rond, schommelt heen en weer en neuriet op zijn manier een liedje.
Het leven is goed.

25 opmerkingen:

Johan HvD zei

Gebakken visch... :-)
Hebt ge nog een stuk over?

kuifjesimon zei

Mijn beste Johan, ik kom te kort !!

Kogure zei

Het leven is goed met een geweldige kleinzoon voor wie een grasspriet nog nieuw is.

Ragfijn zei

Zo weer terug, da's mooi!

Slimmerik, die kleinzoon. Want het zoeken naar een gevallen grasspriet in het gras, daar moet je niet te veel tijd insteken. Zou hij al praten kunnen, riep hij vast: Eureka!

Groet van Rag

svara zei

het leven is goed als je het goede leven maar in het vizier houdt
liefdevol hoe je over je kleinzoon schrijft!
groetjes svara

de Stripman zei

Het is maar goed dat er telkens weer nieuwe mensjes komen om de wereld voor het eerst te ontdekken...;o)

martin zei

De witte krijtrotsen veranderen van kleur; je moet het maar zien.
Het leidt wel af zoń klein joch om je heen. Teveel van geode leven. Je bent anders altijd zo taalvast.

Woordvericatie: 'Cationist' (Is dat iemand die cat speelt?).

kuifjesimon zei

Kogure: heerlijk hè, zo'n nieuwe wereld.

kuifjesimon zei

Rag: vol verbazing (van hemzelf) trok hij een nieuwe spriet !!

kuifjesimon zei

Svara: ik smelt met zo'n jong !!

kuifjesimon zei

Strip: juiste analyse ;-) wonderen ontdekken wonderen ;-)

kuifjesimon zei

Jaja Martin ze verkleuren, wit, grijs, oker enz. En ach een vaudje ;-))

Johan HvD zei

Ah, Heer K. Simon, ik wist niet dat ge terug van het groene gras was, pas gewassen door het wassende gewas, voordat de was was was...

Past u wel op de grassprieten? ;-)

Johan HvD zei

Hebt ge de klok eigenlijk wel gelijk gezet? Het is namelijk nog vroeg in de middag of is u verhuisd naar Americo? ;-)

kuifjesimon zei

Monsieur Johan: ik pas heel goed op het gras vanwege de hauteur des deux derrières (voila).
By the way: ik heb geen idee hoe ik de klok moet aanpassen.

Glaswerk zei

Van die kleine dingen die het leven groots kunnen maken.

Glaswerk zei

Bij de weg:

Heb je de klok eigenlijk wel gelijk gezet? Het is namelijk nog behoorlijk vroeg in de ochtend of ben je verhuisd naar Amerika? ;-)

Glaswerk zei

Oftewel, aan de achterkant van je weblog kun je onder "Instellingen" / "Algemeen" de tijdzone instellen.

Ook voor iemand die last heeft van verdwenen grassprietjes in Frankrijk zal de tijdzone "Amsterdam" voldoen.

kuifjesimon zei

Ha Willem Glaswerk. Kleine dingen zoals grassprieten !!
Wst de tijdinstelling betreft, dank voor je tip, maar ..... Hoe kom ik aan de achterkant van mijn weblog ????? Om de tijd aan te passen ???

Glaswerk zei

Hm, scusi heer Kuifje, ik had de "gebruiksaanwijzing" van Wordpress in gedachten.

Hoe het op Blogspot werkt weet ik niet precies. Onder "Mijn instellingen" kun je wel het land opgeven waar je zit, misschien dat de klok van je weblog dan correct aangepast wordt.

Wat misschien ook helpt is dat je "Astrologische tekens weergeven" aanvinkt ;-)

lebonton zei

in feite doet je kleinzoon in het klein wat jij in het groot doet. we stoppen het erin, en halen het eruit, en er weer in..
en we gaan naar frankrijk, en weer terug, en weer naar frankrijk..

kuifjesimon zei

Das een goeie Ton: vice versa, va et vien ;-))

Johan HvD zei

Heer K. Simon, om uw klok de juiste tijd te laten zien gaat u naar het dashboard. Daar verschijnt dan een heule rits tabbladen van links naar rechts.
Ge klikt allereerst op het tabblad Instellingen, daarna op het tabblad Opmaak, alwaar de tijd en de klok onder handen worden genomen.

Uit de gegeven lijst kunt u kiezen. Hongkong kan natuurlijk ook, maar wanneer u voor (GMT+1)Amsterdam kiest, dan zult ge zien dat uw klok de klepel weer terug terug krijgt...

martin zei

Wil je de tijd veranderen?

Klik op 'Nieuw bericht' (rechts boven)
Klik op 'instellingen' (links boven)
klik op 'opmaak'(links boven 2e balk)

Dan moet het een fluitje van een cent zijn.

Woord verificatie: Cychaubs = een eenogige wentelwiek.

kuifjesimon zei

Heren Johan en Martin. Een woord van dank voor uw digitale hulp. Ik heb de raden opgevolgd zoals aangegeven. Als het goed is ben ik nu : "chez le temps".
Althans mijn computer.