zondag 22 mei 2011

Leven in Frankrijk: Dalende boekenverkoop

Zie ik daar ineens op de televisie, in het journaal, een uiterst bezorgde en benepen boekenverkoper.
Nee, ja, er moet zeker 10 % personeel uit. Winkels sluiten nog net niet.
En dan komt het:
Tis de schuld van de schrijvers, er komen te veel boeken uit.
Ik dacht even doof en dyslectisch tegelijk te zijn geworden, of is hij analfabeet.
Mij een beetje de schuld geven. Omdat ik een boek heb geschreven.
Hij moet gewoon mijn boek goed verkopen.
Okay ... nog één keer dan:

" A la maison "
een verhalenbundel
geschreven door Simon Korving
ISBN 978-90-484-1540-3

13 opmerkingen:

martin zei

Het ligt er wel dik op. Helemaal Hillazz (woord verificatie).

kuifjesimon zei

Ha Martin: boekwinkel tevreden en ik ook. Bijna Halal ;-))

de Stripman zei

Ja, hoor eens: Iemand moet toch de schuld krijgen...;o)

kuifjesimon zei

Lekker Jan ... jij ook al ;-))

de Stripman zei

Nee, ik kan het niet zijn ! Ik heb nog geen boek geschreven en er dit jaar al 2 gekocht...;o)

ramireziblog zei

Tja, zou ik nu nog wel aan die dikke roman beginnen? We zijn hier wel bezig om een nieuwe boekenkast uit te zoeken - lekker groot. Want ik blijf gewoon boeken kopen...

kuifjesimon zei

Dat bedoel ik Jan Strip! Daarom gooi ik m'n eigen boek nog maar eens in de markt !!

kuifjesimon zei

Kijk Rami: dat geeft mij nu weer vertrouwen ;-)

Karin zei

ALS er iets of iemand de schuld moet krijgen dan vermoed ik dat het aan de verkoop van boeken via Internet ligt.

Ik hou van boekenwinkels, ik kan er uren rondlopen en neuzen. Maar ik ben ook blij met de Internet, waar ik op zoek kan gaan naar een titel van 25 jaar geleden en het boek nog vinden ook, 2e hands voor een prikje.

Karin zei

Goh die reactie stond er vandaag in één keer.....

kuifjesimon zei

Karin: Boeken, lezen, schrijven, kopen = verslavend ;-)

marjelleblogt zei

Pfff, hoe durft-ie jou een beetje de schuld te geven... ;)

kuifjesimon zei

Marjelle; je medeleven ontroert me tot snikkens ;-).