dinsdag 5 april 2011

Leven in Frankrijk : Sex a la campage

Het voorjaar is uitgebarsten. Gisteren lieten we de dagelijkse dingen voor wat ze waren en togen met stoelen, flessen en glazen naar de tuin. Koesteren en laten verwennen was ons motto. We keken elkaar eens diep in de ogen en daarna om ons heen.

Buurvrouw links heeft nog al wat gevogelte in haar tuin rondlopen. De twee kalkoenen hebben de kerst overleefd en paraderen parmantig rond, mannetje en vrouwtje.
't Was flink druk in de 'dierentuin'. Er werd gefloten, gekraaid, in de grond gegraven, veertjes verzameld, kippen hanen verdwenen achter houtstapels, eenden duwden elkaar voort.
Heerlijk die bedrijvigheid en zelf zo lekker rozig in de zon zitten ... ogen gingen luiken.

Het kalkoenmannetje en -vrouwtje begonnen om elkaar heen te draaien en elkaar te pikken. Het vrouwtje zakte door haar poten en ging plat op haar buik liggen. Het mannetje klom er bovenop en begon langzaam met zijn grote poten op haar rug te stampen: links, rechts, links, rechts. En dan te bedenken dat hij niet een van de kleinste is.

Onze ogen waren weer geheel open en we keken elkaar verbaasd aan, maar ook weer snel vooruit om maar niets van deze biologieles te missen. Het vrouwtje bewoog niet, sterker ze bleek het in het geheel niet erg te vinden, haar staart ging omhoog. Al doorstampend spreidde het mannetje zijn grote vleugels en liet zich over het vrouwtje heen zakken. Er werd wat gekakeld, met veren geschud, beide stonden op en liepen elk een kant op.

Al die tijd hadden we niet gesproken en dat bleef ook zo. Ik keek naar beneden naar mijn schoenmaat 45 en realiseerde ook dat ik de laatste tijd ietwat ben aangekomen.
Ik voelde me van opzij bekeken en meende ook een zucht te horen.

16 opmerkingen:

johanneshvd zei

Wel, Heer K. Simon, een aardige drukte rondom de camping alwaar u zeker niet de kam en de page mag vergeten... ;-)

kuifjesimon zei

Education permanente monsieur Johan.

Glaswerk zei

Hier past slechts een zéér brede grijns ;-)

kuifjesimon zei

Wel ja, lach jij me ook maar uit ;-)

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Weinig verschil tussen kalkoenen en duiven. Ik word iedere dag wel getrakteerd op een portie duivenseks.

kuifjesimon zei

Gedverdemme Johan, nu ook al in Belgie ;-))

marjelleblogt zei

Bij de beesten af, Kuifje. ;)

kuifjesimon zei

Marjelle: dus is alles puur natuur ;-))

de Stripman zei

Wat is de natuur toch mooi !
De pimpelmezen op mijn balkon deden, gisteren, ongeveer hetzelfde. Alleen dat in het klein...;o)

Ragfijn zei

Mijn kat zat op een koolmees ... ;)

Grrrrroett van Rag

Moet ik verdomme in de woordverificatie ook nog eens 'Praeses' intypen!

kuifjesimon zei

Jan Strip: wie 't kleine niet eert ;-))

kuifjesimon zei

Rag "praeses" ... met eerbied gelezen ;-)

aadverbaast zei

Ik zou ook flink te keer gaan, opgetogen als je kunt zijn dat je de kerst weer hebt overleefd ;-)

kuifjesimon zei

Zo ist maar net Aad: goed voorbeeld, doet goed volgen ;-))

Ron zei

Ah... l'amour... (zucht).

kuifjesimon zei

Oui oui Ron, zelfs de kalkoenen doennut ;-)