donderdag 21 april 2011

Leven in Frankrijk : Gewoon weg; nou ja gewoon ?!

Het prikkelt en het kriebelt.
Bloem- en boomknoppen vliegen om je oren.
Het jonge groen frist en verfrist.
De eerste zwaluwen zijn al weer gesignaleerd.
We draaien nog even een brocantetje.
en dan ??
Weg, even weg, vakantieweg.
Veertien dagen krijtrotsen;
ach tis maar een drie kwartier rijden.
Strandlopen, uitwaaien, visje eten.
Calvadosje drinken bij de cafémevrouw die altijd Satie draait;
en kijken naar de zee.
Dag meeuw.

16 opmerkingen:

martin zei

Altijd Satie! Wordt je daar vrolijk van, of sip of juist uiterst rustig.

Ik hoor als ik dit schrijf de meeuwen buiten roepen alsof ik aan het strand ben en niet midden in de stad. Dat geeft ook een rustig gevoel.

(Ik moet pazzlys typen bij woordverificatie.)

kuifjesimon zei

Ha Martin: meeuwen ... heerlijke volgels, zeker krijsend aan de kust. Heb geen idee hoe ik (als grote digibeet) die woordverficatie er uit moet krijgen.

Ragfijn zei

Hier prikken de spijkers
de zon brand op mijn rug
Af en toe kom ik een knop tegen
in de balken, waar tussen de schotten

Ja Simon, ik ben ook op vakantie, straks
in de middag onder de taxusboom een pasties

hamers tikken, en Satie vlindert handen over tonen …


Groet van Rag

kuifjesimon zei

Rag:
heerlijke laatste zin !! prachtig.
Ga voor het genieten; bomen en glazen.
Ik doe op afstand mee ;-))

doorzwemmen zei

Het klinkt heerlijk. Genieten!

Satie heb ik herinneringen aan.

beukmans zei

Wauw lekker man, ik hoop dat je geniet van de natuur, café en Satie.
Van Satie val ik overigens altijd in slaap.....

Fijne dag!

Ga nu ff preaffas typen ;)
mislukt dus nu hilingit....
en nu parnishl en nu helors en nu apumb en nu geef ik het op.....nog een keer alles opnieuw....

kuifjesimon zei

Doorzwemsuiker: dank voor het genieten met Erik op de achter- en golfje op de voorgrond.
simongroet

kuifjesimon zei

Genieten en slapen ... dat lijkt mijn hobby wel ;-))

martin zei

Kuifje ik vind de woorden die ik mnoet typen vaak juist leuk. Overweeg zelfs om het bij mij weer terug in te stellen.

anark (hoe kom je erop?)

aadverbaast zei

Ik wens je een fijnen tijd daar. Krijtrotsen. Niet verkeerd. Neem je je bord mee? Kan je van eten, en meteen je gedachten er op schrijven.

Terrebel zei

Dat klinkt heerlijk! Zowel Satie alsook dat tijdje weg. Veel plezier!

Ron zei

Hé, daar is ze weer, die sympathieke cafémevrouw. Prettige vakantie, Simon.

brekebeen zei

Op vakantie in de vakantie en dan nog in Frankrijk, het moet niet gekker worden,,,

Salutations et bonnes vacanses...

Michel.

de Stripman zei

Veel plezier ! Laat je de foto's zien ? Of nee, beschrijf ze maar...;o)

Kogure zei

Je bent vandaag halverwege je vakantie en je hebt het prachtige weer hier gemist. Hoewel, wie zou niet met je willen ruilen. Je hebt het beschreven als een gedicht: de zee, Satie, de vrouw aan de bar.
Groet van een achterblijver. :-)

Hanneke in Hanoi zei

geweldig, die Franse kusten, geniet ervan!