woensdag 30 maart 2011

Dansen met de neuroloog

Te veel prikkels zei de man in zijn witte jas. Hij keek geleerd over zijn brilletje, zakte ietwat onderuit in zijn stoel. Daardoor blokkeert u, slaat u de informatie verkeerd of helemaal niet op. Hij stond op, stak zijn hand uit, leidde naar de deur: dus prikkels en informatie zo veel als mogelijk vermijden of anders doseren.
Volgende patient.

Buiten lacht een zacht windje en dito zon. Diepe, heel diepe adem.
Als er iets prikkelarm is ...
Vandaag maar eens niet naar de kroeg van Jean Pierre. De koelkast is niet leeg, zo ook de drankkast.
In het atelier staat een half-af doek op en er ligt een stapel nog te lezen boeken.
Ik vind een c.d. van Ronnie Jordan, grappig .. hij kijkt naar me.
Ik sta in de opening van de tuindeuren en dein langzaam mee op de muziek en hoor bekende nummers van een aantal jaren geleden, vage herinneringen schieten te binnen.
Opeens een deuntje, zomaar ergens vandaan, het verschijnt ineens in m'n hoofd: ' Take a look at yourself, take a good look at yourself.'
Hoe, van wie, van waar ? Ik ken het wel, heerlijk nummer.
Ik zoek. Guru's Jazzmatazz ? Ik zoek, luister het begin van alle nummers.
Nee dus. 't Lijkt meer op ouwe rap. En als ik ergens een godvergeten hekel aan heb...
Waar is die fuckin' c.d. van Ronnie Jordan die ik net draaide ?
De stapel boeken valt om, fijn, tegen een glazen potje terpentine met vuile kwasten, 't klotst over uitgeknepen tubes, palet, werktafel, scherven op de grond.
Waar heb ik m'n glas pastis gelaten?
Wat zullen we eten vanavond? Sodeflikker op.
Prikkels ?
Brandnetels, berenklauwen.
Geen glas ?
Dan maar uit de fles !

14 opmerkingen:

Ragfijn zei

... De stapel boeken valt om, fijn, tegen een glazen potje terpentine met vuile kwasten, 't klotst over uitgeknepen tubes, palet, werktafel, scherven op de grond ...

Als je dat zooitje op een stuk linnen klettert heb je volgens mij een pracht van een afgemaakt doek om op te sturen naar de neuroloog.

Scheelt weer een prikkel!


Groet van Rag

Glaswerk zei

Wat een geprikkelde reactie op zo'n prikkelarme situatie ;-P

kuifjesimon zei

Rag: met jou als mecenas kom ik er wel ;-))

kuifjesimon zei

Willem Glas: tja .. zo loop ik als een egel door een porseleinkast ;-)

svara zei

de Franse geraniums heb ik altijd mooi gevonden
h.groet

kuifjesimon zei

Svara: in bossen voor de ramen !

aadverbaast zei

Dan maar liever een sapje in plaats van 'prik'. Alle beetjes helpen.
Is vissen iets voor je? (Zonder haak: kan ik aanbevelen)

kuifjesimon zei

Nou Aad, daar zeg je me wat, ik ga voor een dikke schol, of anders een zeetong ;-))

Ron zei

Ik ken die frustratie van het deuntje waarvan de titel zich niet bloot wil geven. Helaas nooit pastis bij de hand. ;-)

kuifjesimon zei

Ron: ik hum maar door, og steeds op zoek naar de ceedee ;-)

Johan HvD zei

Hebt u nu samen naar de zon gedanst, Heer K. Simon?
En al de spulletjes dan, zo maar naar de maan?

kuifjesimon zei

Als huilwolven tegen het firmament Hee Johan !

Garcia zei

Wahaha, Simon, de fles is nooit ver in jouw verhalen. Santé!

kuifjesimon zei

Lydia: kben er mee geboren ;-))