woensdag 9 februari 2011

Wilde aronskelken

Niet zo spectaculair als de bloem die Pierra een dezer dagen liet zijn, maar toch. Opeens zijn ze er weer. Uit het gras komen de donkergroene bladen omhoog van de wilde aronskelk. Dat wordt weer mooi straks. Groene stengels vol met knal oranje doperwten.
Zo'n 15 centimeter hoog. Prachtig ... zeker in de zon.

Toen we ze voor het eerst zagen hebben we een tuinboekje ofwat versleten eer we wisten wat daar groeide en bloeide.
Ze lijken in de verste verte niet op de witte aronskelken, die grafbloemen. Die zie je hier ook in overvloed, gewoon in de tuinen. Oude buurman Bernard heeft een hele rij voor zijn huis staan. We zijn er nu aan gewend, luguber vonden we ze in het begin.

Bernard trok zijn wenkbrauwen op toen ik vertelde dat zijn en onze aronskelken familie van elkaar zijn. Dat 'wilde' snapte hij helemaal al niet.
Hij vindt onze 'kennis' van de natuur maar bedenkelijk, 'stads' dus.

12 opmerkingen:

Ron zei

In m'n vorige dorrp zat een juwelier met zo'n rij witte aronskelken voor de deur. Ik ben er nooit binnen gegaan. We zijn geen snuisterijtjesmensen, dus dan moet je zeker het lot niet tarten... Je zou dit 'dorps' kunnen noemen. ;-)

kuifjesimon zei

Ha Ron; ik ben ook niet zo van 'die' witte; alhoewel ie kwa vorm wel 'lekker minimalistisch' is ;-))

pacopaintersatire zei

Die bloemen kunnen er ook niets aan doen

kuifjesimon zei

Kijk Paco zulke analyses daar kan ik niet tegen op ;-))

Lydia zei

Oh, leuk je nieuwe stekkie, lekker fleurig.

kuifjesimon zei

Lydia: ik zeg het met bloemen !
das beter dan: ik zeg het met aronskelken ;-))

François zei

Een reactie

francois15 zei

Het schijnt te werken afgezien van de woordverificatie

kuifjesimon zei

hij is binnen François: "Bloemen !!"

François zei

Danke fuur die bloeme Kuifje. Ik heb er een bloemenkransje van gevlochten (dat staat zo enig in mijn haar)

kuifjesimon zei

Tijd voor een rondedansje François: Joechei t'is in den meije !!

pierraveneta zei

Ik moest even googelen om ze weer voor de geest te halen want heb ze zelden gezien.
Een bloemig blog, op naar de lente !