zondag 6 februari 2011

Herten en Vivaldi

Ik had wel verwacht dat door de wind van afgelopen nacht de hemel schoon geveegd zou zijn. Niks niet. 't Bleef maar grauw en grijs vanochtend, net als de dagen er voor overigens. Beetje koffie gezet en een beetje naar buiten gekeken. De boomtoppen bij Jean-Luc wiegen. Het gisteren opgehangen, groen gaas verpakt, vetbolletje slingert ook al. Geen vogel te bekennen.
Ik steek m'n hoofd om de keukendeur, prima weer. Bernard loopt zonder sjaal naar zijn moestuin. Ook hij kan de winter wel wegschieten zei hij gisteren, veel te vroeg begonnen.
Nog niks geen lente, nog geen zwaluw te zien.
Van Vivaldi's 4-jaargetijden draaide ik vanmorgen wel 5 x de lente .... niks hielp.
Maar toen, vanmiddag, midden in een pas omgeploegd weiland, twee hertjes, een mannetje en een vrouwtje. Even stonden ze stil, keken naar ons, toen naar elkaar en huppelden het veld over naar de bosrand.
't Wordt lente, echt, we hebben het gezien

10 opmerkingen:

Kiezels zei

ik vertrouw helemaal op jou :-)

pacopaintersatire zei

Ik kan nietwachten

kuifjesimon zei

Dianne: vertrouw maar liever op de herten ;-)

kuifjesimon zei

Paco:
het eerste voorzichtige zonnetje is er !!

Ron zei

Ik zie dat je op de goede weg bent, Simon, op blogspot. Mocht je nog tips willen, laat het maar weten.
Genoten van je beelden overigens. Het wordt lente!

Zelfstandig journalist Antwerpen zei

Wellicht waren de herten op Vivaldi afgekomen?

kuifjesimon zei

Ha Ron; ben voorzichtig gestart; kom zeker nog wel met een vraagje !

kuifjesimon zei

Zj te A: nou .. daar zeg je me wat ;-)

pierraveneta zei

Nou kuifje, blij dat je doorgaat op blogspot, er komt een nieuwe bloglente aan, zeker weten.

kuifjesimon zei

Primavera 'zingt' Vivaldi en de lente is 'in the air'.
simongroet